Végre felfedték az új S-osztályt, a modern luxus fogalmának megreformálóját
Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyesmikre képes egy autó! A Mercedes minden idők legmodernebb autóját alkotta meg az új S-osztály személyében.
A Mercedes S-osztály egy teljesen külön kategória a márka életében. Fényűző megjelenésével és csúcstechnológiájával mindig is az volt! Ha a Mercedes bejelenti, hogy új szériát készítenek a modellből, az egy nagyon nagy dolog. Olvass tovább, hogy a 2021-es Mercedes S-osztály minden csínját-bínját megtudhasd a cikkből!
2021 Mercedes-Benz S-osztály külső
Az új S-osztály kívülről nem tűnik gyökeresen másnak, mint a kifutó modell, ráadásul számos olyan elemet hordoz magán, amelyet más, nemrég frissített Mercedes modellek is megkaptak. Az új hűtőrács és az első fényszórók például azt sugallják, hogy a legújabb E-osztálytól lettek kölcsön kérve. Oldalról nézve az új S-osztály sokkalta letisztultabb elődjénél. Megint csak érdemes lehet egy kicsit az E-osztályra asszociálni, hiszen oldalról tekintve akár annak egy hosszított változata is lehetne az új S. Hátul az új lámpatestek szinte megszólalásig hasonlítanak a CLS-en látott háromszög alakú lámpákra.
2021 Mercedes-Benz S-osztály belső
Szerencsére a beltérben már 180 fokos fordulatot vett minden és az új S-osztályt a márka semelyik modelljéhez sem lehet hasonlítani ezen a fronton. Az első dolog, ami szembetűnhet, az a hatalmas érintőképernyő. Nekem kissé Teslásnak tűnik a megoldás, de erről majd később. Aztán egyből felfigyeltem arra, hogy a kerek, turbina formájú szellőzőnyílásoknak is csak hűlt helyét látni. A Mercedes a korábbiért cserébe tehát egy óriási, ívelt műszerfalat kínál, amelynek tetején négy darab, vékony, téglalap alakú szellőzőnyílás helyezkedik.
Az új S-osztály belteréhez számos különféle díszelem rendelhető, például olyan, ami fából készült és azt a Mercedesnél egyedi fémbetéttel szegélyezik. A teret igyekeztek növelni, így az autóhoz panoráma üvegtető is kérhető, aminek hála olyan kilátásban részesülhetnek az utasok, hogy el is felejtik, hogy tulajdonképpen van fedél a fejük felett.
2021 Mercedes-Benz S-osztály infotainment rendszer
A Mercedes legújabb MBUX információs és szórakoztató rendszere került a luxusautóba, amely már más modellekben is az egyik legjobbnak bizonyult. Az S-osztály esetében a fejlesztők igyekeztek a rendszer által nyújtott élményt és szolgáltatást egy, még magasabb szintre emelni. Említenem sem kell, hiszen a képek magukért beszélnek, az új központi érintőképernyő hatalmas, mindemellett OLED technológiával rendelkezik, ja és bizonyára ujjlenyomat mágnes is! Tulajdonképpen ez a hatalmas kijelző váltja fel az S-osztály korábbi 27 darab gombját. A rendszer menet közbeni használata is rendkívül könnyed, ugyanis a képernyő figyeli az ember ujjának helyzetét, hogy merre van még mielőtt az ujj ténylegesen a képernyőhöz érne. A képernyőt akár ujjlenyomat, akár arcfelismerés segítségével is le lehet zárni, így, ha éppen a sofőr éppen nem tartózkodik a járműben, a többi utasnak esélye sincs hozzáférni a kijelzőhöz. Amennyiben esetleg mégis sikerül összekuszálnia valakinek a korábbi beállításokat, a „Hey Mercedes” hangvezérlő rendszer automatikusan felismeri a vezető hangját és mindent visszaállít a korábbi mentéseknek megfelelően.
2021 Mercedes-Benz S-osztály ülések és kényelem
Cseppet sem meglepő módon az új S-osztályba a legmodernebb üléseket szerelte a Mercedes. Ezekben maximum 19 elektromotor található, amelyek lehetővé teszik a különféle üléspozíciók beállítását, a szellőzést és működésbe hozzák a masszázsfunkciót.
Ami igazán meghökkentő, hogy beépített rezgőpárnák is vannak az ülésekben, amelyek úgy működnek, mint a mini mélynyomók, így a sztereó hangokat a hátadon keresztül érezheted! Mennyire király?
A hátsó üléssor is tartogat ám meglepetéseket: megrendelhető a hagyományos háromüléses paddal, ám, ha ráfizet egy kicsikét az ügyfél, akkor elektromos fekvő üléseket is kaphat a limuzinba.
2021 Mercedes-Benz S-osztály motorpaletta
Számomra az egyik legizgalmasabb rész a motorválaszték, nézzük, mit kínál a Mercedes az új luxusautójához!
Nos, kezdetben az új S-osztály négyféle hathengeres, 3,0 literes motorral lesz elérhető, mindegyikhez 9-fokozatú automata váltó jár.
Benzinesek tekintetében így fest a dolog: az S450 367 lóerős, a nullszáz sprintet 5,1 másodperc alatt teljesíti, az erőteljesebb S500 pedig 435 lóerős, gyorsulási ideje 4,9 másodperc. Mindkét felsorolt verzió négykerék-meghajtású és mild-hibrid rendszerrel egészül ki, aminek elektromotorja 22 lóerős és kifejezetten takarékos, valamint jól jön a hirtelen előzéseknél.
Dízelfronton is két egység közül lehet választani: az S350d 286 lóerős és hátsókerék, avagy összkerékhajtással is elérhető. Előbbi 6,4 másodperc alatt van százon, utóbbi 6,2 alatt. Aztán ott van még az S400d a maga 330 lóerejével, ami alapjáraton összkerékhajtásos és a 0-100 sprint 5,4 másodpercébe kerül.
A Mercedes egy selymes V8-as és egy plug-in hibrid modellel is készül az S-osztálynál, annak elektromos hatótávját 97 km-nek ígérik. Ezek után a BMW M760Li és az Audi S8 sem maradhat rivális nélkül, úgyhogy készülőben van az S63 is!
2021 Mercedes-Benz S-osztály vezethetőség
A prémiumautó egyik legnagyobb újdonsága az új hátsókerék-kormányzás lehetősége. Kis sebességnél az első kerekekkel ellentétes irányba tekeri a hátsókat, ami nagyjából felére csökkenti a jármű fordulókörét, az A-osztályhoz hasonlóra. Hihetetlen, de azt mondják, igaz!
Autópályán haladva természetesen egy irányban vannak a kerekek, ezzel a rendszer növeli a stabilitás érzetét. A légrugós felfüggesztés nagyjából 160 km/h-s sebességnél akár 20 mm-rel is lejjebb engedi az autót.
A meglepetések még itt sem érnek véget, ugyanis az új S-osztály képes a Level3-as, vagyis a 3-as szintű önvezetésre, ami annyit takar, hogy az autó képes magától kigyorsítani, fékezni, kormányozni és sávot váltani az autópályán. Cseles a rendszer, ugyanis két kamera fogja folyamatosan monitorozni a sofőr szemét, hogy ténylegesen az utat figyeli-e, még annak ellenére is, hogy önvezető módban használja az autót.
2021 Mercedes-Benz S-osztály biztonság
Egy ilyen járműre nem mondható, hogy nem biztonságos, de hogy meg is tudj bizonyosodni róla, ott vannak például olyan egyedi funkciók, mint az új hátsó ülések légzsákja, amely a hátsó utasokat a vezetőhöz hasonló módon védi egy esetleges frontális ütközésnél. Ezeket ugyan csak a „long wheelbase”, vagyis a hosszított tengelytávú modellekbe lehet opcionálisan beszereltetni.
Egy másik opcionális szolgáltatás az úgynevezett „Pre-Safe Impulse Side” rendszer. Ez automatikusan megemeli az autó magasságát 8 cm-rel, ha észleli, hogy oldalról neki fognak ütközni a járműnek. Ez segít a balesetből keletkező energiát az ajtókról a padlózatra juttatni, ahol is az autó a legerősebb. Így igyekszik minden utasát megóvni egy balesetben az új S-osztály!
2021 Mercedes-Benz S-osztály aerodinamika
Valószínűleg meg sem tudnánk tippelni, mennyi időt töltött a Mercedes a szélcsatornában annak érdekében, hogy az S-osztályt a lehető leg aerodinamikusabbra fejleszthessék. Az igazság az, hogy rengeteget. És nem ám elsősorban azért, hogy minél gyorsabb legyen, hanem sokkal inkább, hogy minél halkabb. Az ajtó kilincsei például éppen ezért is lettek elrejtve.
A kerékjárati ívekhez speciális beömlőket, nyílásokat szereltek, hogy amik forró levegőt juttatnak a motortérből, illetve a motor környékéről a kerekekhez, hogy az autó alatti légáramlást elsimítsák, leredukálják.
2021 Mercedes-Benz S-osztály fényszórók
Az új S-osztálynál mutatkoznak be a digitális fényszórók. Ezek 3 darab LED-ből és 1,3 millió darabka apró tükröcskéből állnak (nem vicc), hogy a fényt pontosan oda vetítsék, ahol arra szükség van. Ez világíthat akár egy gyalogosra a sötétben, akit a sofőr magától nem biztos, hogy rögtön észrevenne, de esetleg világíthat egy figyelmeztető útburkolatra is.
Még a műholdas navigációs rendszer adatait is felhasználja ahhoz, hogy a fényszórókat kissé lehajtsa, amikor a domb vagy emelkedő tetejére ér, hogy ne vakítsa el a szembejövőket. Őrület!
Végezetül, a Mercedes nem árulta el, mennyibe fog kerülni az S-osztály, amikor eladásra kerül. Viszont a márka zászlóshajójáról van szó, így valószínűleg zsebbenyúlós lesz! A belépőszintű verziók, amennyiben lehet ezeket annak hívni, körülbelül 80.000 angol fontról indulnak majd. Jelen árfolyam szerint az összeg 32.132.000 forintnak feleltethető meg, ami akár egy komolyabb luxus penthouse ára is lehetne. És akkor még szóba sem került az S63...
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!