Ünnepel a Jeep: nyolc évtized terepen
Nyolcvanadik születésnapját ünnepli a Jeep. A terepjáróiról híres márka jubileumi modellekkel jelentkezik.
Különleges a 2021-es esztendő a Jeep számára, az amerikai gyártó idén ünnepli nyolcvanadik születésnapját. A márka 1941-ben indult el világhódító útjára az első sorozatgyártású összkerékhajtású autóval, a legendás Willys MB-vel, és ma már plug-in hibridjei gyűrik maguk alá az úttalan utakat, a városok betondzsungelét, cipelik hátukon a farmerek felszereléseit.
A Jeep a saját profiljában előforduló valamennyi lehetséges feladatra épített autót, és most teljes modellpalettája jubileumi megjelenéssel ünnepel. Az ’80th Anniversary’ néven érkező modellek speciális felszereltséget kapnak. Közülük a Renegade születésnapi változata jelenik meg elsőként.
A „legkisebb” Jeep belül és kívül, sőt a lemezek alatt is megújul. Az utastérben egyedi varrású, gyémántmintás vagy fekete bőrülések, magasfényű fekete belső betétek, valamint logózott ülések és a szőnyegek várják az utazókat. A megjelenést a selyemfényű Gránit-kristály betétes ’80th Anniversary’ logó, a LED-es fényszórók, és a különleges könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé.
A jubileumi Jeep Renegade és a tavasszal színre lépő Compass ’80th Anniversary’ egyaránt rendelhető benzin-, vagy dízelmotorral, illetve plug-in hibrid változatban. A benzines erőforrások sorában azonban vadonatúj motorcsaládot üdvözölhetünk. Az 1,0 literes háromhengeres, valamint 1,3 literes négyhengeres turbómotorok 120, 130 és 150 lóerős kivitelben készülnek.
A Renegade és a Compass esetében az összkerékhajtású, 190 és 240 lóerős konnektoros hibrid hajtások jelentik a csúcsot, amelyek tisztán elektromos hatótávja akár 50 kilométer is lehet.
Szintén tavasztól leplezik le a szalonokban a születésnapi felszereltségű Wranglert és Gladiator pickup-ot. A kapcsolható összkerékhajtással, akár első-hátsó differenciálzárral és kiiktatható első stabilizátorokkal rendelkező modellek, az ígéretek szerint bármilyen akadállyal megküzdenek. A Wrangler 272 lóerős kétliteres turbómotorjával, a Gladiator háromliteres, 264 lóerős, 600 newtonméter nyomaték leadására képes, V6-os dízelmotorjával száll szembe a kihívásokkal.
A Jeep csúcsmodellje, a nyáron érkező Wrangler 4xe ugyancsak jubileumi felszereltséget kap. Fedélzetére előre tekintő kamera kerül, a Rubicon változat esetében Offroad+ üzemmód segíti a nehéz terep leküzdését. A belső térben megjelennek az ’80th Anniversary’ modellek kiegészítői, és az autó természetesen megkapja a születésnapi logót is.
A két elektromotor-generátort, nagyfeszültségű akkumulátort és a nagyteljesítményű kétliteres turbómotort magában foglaló, a márka történetének legfejlettebb hajtásláncával felszerelt modell összesen 380 lóerős teljesítményt kínál, amelyet nyolcfokozatú automata váltón keresztül juttat el a kerekekhez.
A kizárólag elektromos hajtásrendszerére támaszkodva, akár 50 kilométer megtételére is képes Wrangler 4xe kemény próbákon esett át. Sikeresen teljesítette a Sierra Nevadában található Rubicon Trail-t, azaz leküzdötte a világ egyik legnehezebb, a Jeep saját modelljei fejlesztésekor mérceként használ tereppályáját, és ezzel bebizonyította, hogy méltó nyolcvan esztendeje útnak induló elődei örökségére.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!