Suzuki: a Hayabusa visszatér
Teljesítményéből feláldoztak egy keveset, picit mégis jobban megy elődeinél az új Suzuki Hayabusa.
Megvágta a „vadászsólyom” szárnyait a Suzuki az Euro 5-ös előírások teljesítése érdekében. A Hayabusa 2021-ben bemutatkozó új modelljének 1340 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, soros négyhengerese 190 lóerőt, a korábbinál úgy héttel kevesebbet teljesít 9700-as percenkénti fordulatszámon. A hétezres fordulaton jelentkező 150 newtonméteres forgatónyomaték csúcs is öttel marad el a korábbitól. Az alaposan átdolgozott, bevált erőforrással azonban a gép nem lett lassabb. Sőt!
A Hayabusa most is szaggatja az istrángot, megzabolázásáról természetesen elektronika gondoskodik. Végsebességét óránként 299 kilométerre korlátozták, ám a százas sprintet így is 3,2 másodperc alatt futja, azaz elődeinél 0,1-0,2 másodperccel rövidebb idő alatt. Akit ez még nem győz meg, azt talán megnyugtatja, hogy 200 kilométeres tempó eléréséhez sem kell több 6,8 másodpercnél.
A Hayabusa a rajongói számára ismerős, de átprofilozott vezérműtengellyel, újratervezett főtengellyel, új dugattyúkkal, szelepekkel és szeleprugókkal készülő motorja mellett megtartotta futóművét, valamint vázát, ezzel nagyjából jellemző méreteit is.
A 264 kilogrammos motorkerékpár kezelését elektronikus vezetéstámogató rendszerek sora segíti. A Hayabusa a többi között kapott rajtautomatikát, sebességtartót, lejtmenetvezérlőt, egykerekezés-, illetve visszagurulás-gátlót, háromállású teljesítménymód választót.
Az új Hayabusa az ígéretek szerint tavasszal parkol be az európai kereskedésekbe. Végleges ára a hírek szerint 18 490 euróról, azaz átszámítva nagyjából 6,7 millió forintról indul majd.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!