Stellantis: régi csillagok új halmaza az autógyártás egén
Megszületett a Stellantis logója. Hogy mié? Hát Fiat Chrysler Automobiles és a PSA formálódó közös cégéé.
Az alakuló autógyártó óriás talán legfontosabb arculati eleméről hétfőn rántották le a „leplet”. A kék alapon fehér felirat komolyabb meglepetést nem okozhatott, a Stellanits nevet a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a PSA már a nyár derekán nyilvánosságra hozta.
A szemantikai kérdésekkel foglalkozókat kielégítő júliusi bejelentés szerint az új márkanév a latin "stello" igére utal, ami nagyjából azt jelenti, "csillagokkal fényeskedni". A csillagok mindjárt meg is jellenek a letisztultnak nevezhető grafikán, pöttyökből álló felhőként ölelik körül a logó „A” betűjét.
"A logó szimbolizálja a Stellantis alapító vállalatainak gazdag örökségét és az új csoport 14 emeletes autóipari márkájú portfóliójának egyedülálló együttes erősségeit, valamint az összes régióban dolgozó alkalmazottak szakmai hátterének sokszínűségét" – fogalmazott a két autógyártó közös nyilatkozatában.
A történet háttere, hogy az FCA és a PSA tavaly megállapodtak, létrehozzák a világ negyedik legnagyobb autógyártóját, egyesítik a többi között a Fiat, a Jeep, a Dodge, a Ram, a Maserati, a Peugeot, az Opel, a Citroen és a DS márkákat.
A mostani bejelentéssel párhuzamosan megerősítették, a mintegy 38 milliárd dollár összértékű ügylet 2021 első negyedének végéig lezárulhat.
A Stellantis szó tetszik vagy sem, legfeljebb a papírokon dominál majd. Az FCA és a PSA közlése szerint márkáik nevei és logói változatlanok maradnak.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!