Ryan Tuerck megépíti a legbetegebb V10-es Toyota Suprát!
A Formula Drift versenyző élete eddigi legjobb szezonján van túl a különösen az ő számára készült Corolla hatchback-kel, de ez nem jelenti azt, hogy ne kezdhetne bele egy új projektbe.
A 35 éves professzionális driftversenyző nem ismer lehetetlent, ha autóépítésről van szó, különösen akkor, ha driftre kell megépíteni egy bizonyos típust. Ha pedig éppen belekezd egy ilyen munkába, az manapság egy új modell átalakítását takarja.
Ezúttal a vadonatúj, A90-es Toyota Supra került a kezei alá, amibe a tervek szerint egy Judd fejlesztésű Forma-1-es, V10-es motor kerül. Ryan Tuerck valahogy mindig a magazinok címlapjára kerül, legutóbb például a Ferrari 458-as motoros Toyota GT86 driftautója végett. A versenyző sosem unatkozik, a Formula Drift szezont követően tartotta meg esküvőjét is, szűk körben.
Az új projektről videó is készül, továbbá azt nyilatkozta, hogy nagyjából egy évtizede szeretne ilyen gépet építeni driftre, mint amilyen ez a Supra lesz. A teljes folyamatot a pilóta YouTube csatornáján lehet nyomon követni, a 14 részes videó sorozat október elsején indult.
Tuerck nem véletlenül döntött a Judd mellett, ugyanis a vállalat rengeteg tapasztalattal rendelkezik versenymotorok építésében. A versenyző kezébe pontosan egy GV4 V10 elnevezésű erőforrás került. Az egység 4,0 literes szívó, és bár a Judd által a Forma-1-ben használt motorokból származik, valójában a Sportverseny Világkupában (Sports Racing World Cup) versenyző járművekben használták, például Rafanelli Riley & Scott LMP1-es autójában, amely 1999-ben versenyzett az amerikai Le Mans-sorozatban.
Az említett V10-es erőforrás 750 lóerős és, ami még durvább, hogy 11 ezres fordulatig pörgethető. Egyelőre nem tudni, hogy a drifter honnan tudta beszerezni ezt a motort, és azt sem tudni, hogy milyen sebességváltóval lesz összekapcsolva, de kétségtelenül ez lesz a létező legdurvább és legbetegebb 2020-as A90-es Toyota Supra!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!