Roboghat az úthenger: tovább pörögnek az útépítések
Közúti nagyberuházásokból eztán sem lesz hiány. Pénz és tervek vannak.
Gyorsforgalmi és főutak, települési elkerülők, csomóponti és hídfejlesztések, 82 milliárd forintból folytatódhat a hazai közúthálózat bővítését szolgáló újabb nagyberuházások előkészítése. A tervek között hetvennégy új projekt szerepel.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye a tervezhető gyorsforgalmi fejlesztések között említi az M2-es autópálya Vác utáni folytatását az országhatárig. A támogatott projektek sorában jegyzik ugyanakkor a Békéscsaba gyorsforgalmi bekötését megteremtő M44-es Kecskemétig érő szakaszának előkészítését, az M3-as autópályától a román határig vezető M49-es autóutat, és az M81-est, amely az M1-es és az M7-es között létesít észak-déli irányú gyorsforgalmi folyosót Székesfehérvár érintésével.
Az elképzelések között szerepel a főutak négysávosítása Debrecen, Jászberény, Kecskemét, Nagykanizsa, Veszprém és Zalaegerszeg térségében. Ajkától Zircig sok településen elkerülő útszakaszok épülhetnek, Mohácson és Vácon a Duna, Szolnokon és Szegeden a Tisza, Szamossályiban pedig a Szamos felett létesülhet új híd. Emellett autópályás és főúti csomópontok tervezése is megkezdődik, többi között Balatonfürednél, Gödöllőnél, Kunszentmártonnál és Üllőnél.
Azt írják: a 2016-ban indult Útprogram eddigi teljes keretösszege 3200 milliárd forint volt, a kezdődő előkészítésekkel további 3000 milliárd forintnyi közútfejlesztés alapjai készülnek el. A tervezett beruházásokban mintegy 1200 kilométer új és fejlesztett közútszakasz, ezen belül mintegy 560 kilométer négysávos út létesülhet.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!