Ráncfelvarrást kapott a Kia Stinger
A közkedvelt sportszedán megújult beltérrel és egy 3,3 literes V6-ossal a gépteteje alatt száguld Európa felé.
A dél-koreai autógyártó megerősítette, hogy frissíti sportos szedánját, a Stingert. Az öreg kontinensre vonatkozó adatokat is megosztották a nagyközönséggel. A globális piacokhoz hasonlóan az európai Stinger is csak és kizárólag a twinturbós 3,3 literes V6-os benzinmotorral lesz elérhető, amit jelenleg a Stinger GT S használ. Az egységet egy nyolcfokozatú automata váltóval párosították. Az eddig elérhető 2,0 literes turbós benzinmotortól és a 2,2 literes dízeltől búcsúzik a Kia, mivel úgy vélik, hogy az eddigi Stinger vásárlók sokkal inkább a teljesítményben, (vagyis a GT S modellben) voltak érdekeltek, ezért többé nincs szükség ezekre az erőforrásokra.
A V6-os motorhoz egy újfajta, pillangószeleppel ellátott kipufogórendszert párosítottak, amely a vezetési üzemmódhoz mérten változtatja a hangját. Némileg a teljesítmény is nőtt, 368 lóerősnek ígérkezik immár a Stinger, a nullszáz sprintet pedig 4,9 másodperc alatt teljesíti. Ezzel az erővel a legjobb gyorsulási eredménnyel büszkélkedhet a Stinger az összes Kia közül, amelyet valaha Európában értékesítettek!
A Stinger megmarad hátsókerék-meghajtásúnak az olyan országokban, amely a jobbkormányos autók hazája, a bal oldalon ülőknél és közlekedőknél pedig összkerekes kivitelekben lesz megvásárolható. Ezt nem érzem kimondottan igazságosnak, hiszen biztos vagyok benne, hogy van nem egy és nem két olyan ügyfél Európában, vagy csupán hazánkban, akit boldoggá tenne egy hátsókerekes változat.
A Stinger dizájnját újragondolták és egy kicsit „gran turismo” irányba mentek el vele, a dolgozók ugyanis ezt a karakterét szerették volna kihangsúlyozni leginkább. A finoman újragondolt külső változtatások közt ott vannak például az új LED-es fényszórók, amelyek letisztultabbak lettek, éjszaka pedig sötétebbek. A hátsó lámpák ezúttal a jármű teljes hátsó részét átfogják, az index pedig kockás zászlók mintázatát vette fel.
Az utastér ráncfelvarrása leginkább a technológiában rejlik. Ez azt jelenti, hogy az infotainment rendszer fejlesztésére összpontosítottak, egy új, kicsivel több, mint 10 colos érintőkijelző került középre, amely lehetővé teszi a képernyőmegosztást, a hangvezérlést, illetve a Bluetooth-kapcsolat létrejöttét. Az Android Auto és Apple CarPlay szolgáltatások az alapfelszereltség részei lettek. A Stinger belterének további részei szinte érintetlenek maradtak, kivéve azt, hogy újfajta anyagokkal szeretnék előidézni a luxusosságot. A kontrasztos varrás és a kormányt kiegészítő krómbetét is mind mind erről árulkodnak.
Az új Stinger árait még nem hozták nyilvánosságra, de a már létező GT S mellett egy kicsivel zsebbenyúlósabb összeggel kell számolni.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!