Rajongók figyelem! Itt az elektromos Mustang
Megértük ezt is, utcára megy a világ talán leghíresebb pónijának villanyos csikója.
Jövő nyáron megkezdi az elektromos Mustang forgalmazását a Ford. Legalábbis Ausztriában. A Mach-E modelleknek bizalmat szavazók kétféle akkumulátor-csomag közül választhatnak. A ténylegesen használható, nettó akkumulátor-kapacitás 68 illetve 88 kilowattóra lehet. Ez bruttó 75,7, illetve 98,7 kilowattórának felel meg – számolt be az osztrák OE24.
A lap azt írja, a 4,71 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,62 méter magas elektromos crossover hátsókerék-hajtású alapváltozata 198 kilowattos, azaz 269 lóerős, legnagyobb nyomatéka 430 newtonméter. Kombinált WLTP ciklusban akár 440 kilométert is megtehet egyetlen feltöltéssel. Az opcionális, 88 kilowattórás Extended Range kivitel teljesítménye ugyanakkor 216 kilowatt, vagyis 294 lóerő. Az így felszerelt hátsókerekes Mach-E hatótávja eléri a 610 kilométert.
Az összkerékhajtású modell éppen az előre beépített második villanymotornyival tekintélyesebb az alapkivitelnél. A nagyobb akkucsomaggal szerelt változat teljesítménye 258 kilowatt, tehát 351 lóerő, csúcsnyomatéka 580 newtonméter, míg hatótávolsága 540 kilométer. A kisebb akkumulátorral az összkerékhajtású Mach-E, akárcsak a hátsókerék-hajtású modell, 198 kilowatt, azaz 269 lóerő leadására képes.
Az elektromos Mustang végsebességét óránként 180 kilométerben maximálják a minél nagyobb hatótávolság elérése érdekében, ám a száguldás szerelmeseinek sem kell szomorkodniuk. Az ígéretek szerint 2021 végére megérkezhet a villanypóni sportos csúcsváltozata is.
A Mustang Mach-E GT 358 kilowattal, azaz 487 lóerővel áll rajthoz, és 860 newtonméter nyomatékkal szaggatja majd az aszfaltot. Szégyenkezni aligha kell vele, hisz álló helyzetből 3,7 másodperc alatt futja majd a százas sprintet, igaz, végsebességét óránként 200 kilométerre korlátozza a fedélzeti elektronika.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!