www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Az elektromos családi – Peugeot eRifter

Négykeréken

Pávatoll – BMW X4 M Competition

Négykeréken

Hát most már a Lexusnak is van elektromos, pipa – Lexus UX300e Luxury

Négykeréken

El M-es BMW – BMW i4 M50

Négykeréken

A jövő elektromos – Volvo C40 Recharge Twin Pro

Négykeréken

Harmadszor is 308 – Peugeot 308 GT Pack HYbrid

Négykeréken

Lehet van nála menőbb, de jobb nincsen – KIA Sportage 230 Hybrid GT-Line 4WD

Négykeréken

Hello Európa - MG EHS Luxury Plug-in Hybrid

Négykeréken

Az egyik leggyorsabb villanyos – Ford Mustang Mach-E GT

Négykeréken

Amerikából jöttem… – Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki...

Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD

  • Szőnyi Zoltán
  • május 07, 2022
  • Komment

Szerintem egyáltalán nem kell azon fennakadni, hogy a Suzuki ki mert hozni egy autót, amelynek magasabb felszereltsége nyolc számjegyű összegbe kerül. Egyrészt azért, mert a tesztautónk, az alacsonyabb felszereltségű GL+ csupán 8,7 M forintba került (kedvezménnyel), továbbá és legfőképpen azért, mert ebben a kategóriában ilyenek az árak. És végül, de nem utolsó sorban pedig a full-hybrid autók technikai szintje természetesen magasabb árszintet követel, mint egy valamivel egyszerűbb mild-hybrid technika, amelyet jellemzően a Suzuki kínál.

Legutóbb, amikor az Acrosst teszteltem, azt éreztem helyénvalónak, ha az újra címkézésről írok, hiszen Toyota Rav4 tesztet lehetett már olvasni az oldalunkon (akit ez érdekel, itt találja). A mai írásom címe lehetett volna az is, hogy hülye kérdésre jó válasz. Ugyanis a Suzuki egyértelműen arra az agyament dologra adta meg a legmegfelelőbb választ, amit a mai EU szabályozás megkövetel.

Ha végignézzük a Suzuki kínálatát, akkor egyértelműen lejön, hogy a márka elsősorban a kiskategóriás autóépítésben jeleskedik. A magam részéről én kifejezetten szeretem ezt a márkát és amit képvisel. Jó minőségű, jól vezethető autókat kínál átlagemberek számára. Óriási sikerrel teszi mindezt és kimondható, hogy az egyik legjobb ár/érték arányú autókat találjuk a kínálat mindegyik pontján. Az esztergomi gyár jó ütemben tért át a Swift gyártásáról a most divatos SUV kivitelekre, így nemcsak jó, hanem trendi kocsik is készülnek itthon. Természetesen ezzel a lépéssel nemcsak a magyar, hanem az európai vásárlók is jól járnak, hiszen a szállítási költségek egyre relevánsabb költségtényezőnek számítanak. A hazai gyár pedig kiváló minőségű termékeket gyárt.

A legfontosabb lépést ugyan megtették és mild-hybrid (lágyhibrid) meghajtással kínálják már az autókat, de ez láthatóan kevés. És ezen a ponton pezsgőt is bontanék, hogy végre a „gonosz” autógyárakkal igazán leszámolunk, nem fognak többet rossz levegőt gyártani, de uram bocsá! én nem tudok ennyire boldognak lenni. Nem tudok, mert egyrészről az autógyártás nagyon-nagyon releváns része a GDP-nek ezen a kontinensen, millióknak ad munkát. A végtelenségig emelkedő autóárak pedig csökkenteni fogják az eladásokat. A kevesebb adóbevétel miatt pedig rosszabbul fogunk élni (mert az autós fizeti a legtöbb adót – az autó árában, üzemanyagban és a jármű fenntartási költségeiben). Már pedig, ha ez az iparág szenved, közvetve mindenki szenvedni fog. Ehhez nem kell túl sok tanulmány, hogy belássuk. Ekkor pedig a zöldéletűek fognak a leginkább nyafogni, hogy nem épül elegendő bicikliút (az autósok adójából).

Hogy miért írom itt le mindezt? Mert a Suzuki lehet nem gyárt tömegével full-hybridet, nem értékesít villanyautót, de közben kis autókat gyárt, nominálisan alacsony CO2 kibocsájtással. Persze ez a károsanyag kibocsájtás szempontjából valójában mindegy, de azért mégsem. Biztos, hogy egy 1200 kg-os autó gyártása azonos karbon lábnyommal jár, mint egy 2 tonnás SUV-jé? Pedig ha az utóbbi plug-in hybrid, akkor nincs büntetés. A kiskocsi esetében pedig van. És ez csak a matek egyik része. Mi a másik probléma?


A szabályozás relatív egyszerű. Az átlagos értéke a gyártónak nem lehet magasabb, mint 95g/km. Ezen felül 95 EUR/g bírságot kell autónként fizetni. A Suzuki esetében ez nagyjából 2000 EUR bírság. Ezt pedig be kell árazni a termék árába. Itt jön a kérdés: kit érint ez jobban, a 6-7 millió forintos Suzuki autó vásárlóját, vagy a 30 milliós luxus terepjáró vásárlót?
További kiskapu a szabályban, hogy még 2022-ben is nagyobb arányban lehet beszámolni az elektromos autó eladás nulla értékét, illetve meg lehet venni, össze lehet vonni autógyárak kibocsájtási értékét. Így például a Tesla komoly értéket tud „szállítani”. Persze nem ingyen teszi.

A Suzuki válasza, hogy full-hybrid autóval bővíti a flottáját. Teszi mindezt egy kiváló autóval, egy olyan szegmensben, ahol saját típusai nem hoztak sikert az elmúlt években. A Balneo vagy a Kizashi nem lettek népszerűek, de a Toyota Corolla érthető okból az.


Kiváló az összeszerelési minősége, praktikus és jó a térkínálata. A motorhang oldalán számos tesztünk megjelent a típusról. A kombi változatról itt olvasható az írás. Annyi különbséggel kell kezelni a Suzukit, hogy kizárólag a 122 lóerős összeteljesítménnyel rendelkező változat érhető el. A full-hybrid technikát az Atkinson ciklusú benzines és elektromos motor adja az autónak. Előbbi 97, utóbbi 72 lóerőt képes leadni és a bolygóműves rendszer dönt mindig automatikusan, hogy melyiket, milyen mértékben használja az autó. Fogyasztása zseniális, nagyjából 4,5 literes átlaggal számoljunk vegyes használat mellett.

CO2 kibocsájtási értéke alacsonyabb, mint a jelenlegi Suzuki flottaátlag (99g). Így az új típus segíti az összérték csökkentését, hozzásegíti a márkát az átlagosan alacsonyabb árakhoz és nem utolsó sorban lehetőséget teremt arra, hogy ebben a szegmensben is megjelenjen a Suzuki. Én a magam részéről szurkolok és örülök neki, hogy ilyen összefogás van a japán márkák között. A kibocsájtási norma egyébként fontos és szükséges. Az már másik probléma, hogy Európa nem külön bolygó, így a bolygóra az a maradék 7,5 milliárd ember is hat, aki nem tart be ilyen normákat.        

  • suzuki Swace Suzuki Swace 1.8 Hybrid GL teszt swace 1.8 hybrid Swace GL teszt swace teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD
    Piaci belépő és kreatív hozzáállás – Suzuki Swace 1.8L Hibrid GL+ CVT 2WD
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Magyarra cserélte román rendszámát
    Magyarra cserélte román rendszámát
    • Hírek
    Két horrorkaraván is fennakadt a hálón Pest megyében
    Két horrorkaraván is fennakadt a hálón Pest megyében
    • Hírek
    Korrupció gyanújával őrizetbe vettek egy műszaki vizsgabiztost
    Korrupció gyanújával őrizetbe vettek egy műszaki vizsgabiztost
    • Hírek
    Gazdáját keresi a képen látható robogó
    Több mint ezer Alfa Romeo előtt mutatják be a Tonalét!
    Élményautózásra vitte hatvan gondozottját a Ments Életet Közhasznú Alapítvány Zsámbékon
    „Étvágygerjesztő” új Amarok
    Az elektromos családi – Peugeot eRifter
    Kalandra fel! Európa legszebb motoros panorámaútjai rád várnak
    Kiss Norbert futamgyőzelemmel és második hellyel kezdett Szlovákiában

    Legolvasottabb írások

    Magyarra cserélte román rendszámát
    Magyarra cserélte román rendszámát

    olvass tovább
    Két horrorkaraván is fennakadt a hálón Pest megyében
    Két horrorkaraván is fennakadt a hálón Pest megyében

    olvass tovább
    Korrupció gyanújával őrizetbe vettek egy műszaki vizsgabiztost
    Korrupció gyanújával őrizetbe vettek egy műszaki vizsgabiztost

    olvass tovább
    Gazdáját keresi a képen látható robogó
    Gazdáját keresi a képen látható robogó

    olvass tovább
    Több mint ezer Alfa Romeo előtt mutatják be a Tonalét!
    Több mint ezer Alfa Romeo előtt mutatják be a Tonalét!

    olvass tovább
    Élményautózásra vitte hatvan gondozottját a Ments Életet Közhasznú Alapítvány Zsámbékon
    Élményautózásra vitte hatvan gondozottját a Ments Életet Közhasznú Alapítvány Zsámbékon

    olvass tovább
    „Étvágygerjesztő” új Amarok
    „Étvágygerjesztő” új Amarok

    olvass tovább
    Az elektromos családi – Peugeot eRifter
    Az elektromos családi – Peugeot eRifter

    olvass tovább
    Kalandra fel! Európa legszebb motoros panorámaútjai rád várnak
    Kalandra fel! Európa legszebb motoros panorámaútjai rád várnak

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2022 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok