Nem lesz mindenki kedvence az új M3-as BMW
A hatodik generációs M3 csúcsteljesítménye ugyanakkor irigylésre méltó.
A BMW bemutatta új M3-as és M4-es modelljeit, azonban nem biztos, hogy mindenki ilyen végeredményre számított. A hatodik generációs BMW M3 várhatóan 2021 márciusában kerül a márkakereskedésekbe, onnantól kezdve lehet őket megvásárolni. Olyan modellekkel szemben illene győzedelmeskednie, mint a Mercedes AMG C63, az Audi RS4 Avant és az Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio.
A márka ikonikus sportautójának új generációja átfogó mechanikai újításokon ment keresztül. Számos technológiai fejlesztésben részesült, új sorhatos motort kapott, valamint az M5 nyomdokaiba lépve vadonatúj négykerék-meghajtással vált magabiztosabbá. Ezt a meghajtást a Competition modellekhez lehet opcionálisan kérni.
Indulóárat egyelőre még nem árultak el, ám a kalkulációk szerint a jövő márciusban értékesítésre kerülő modellért alaphangon 70,000 angol fontot kérnek majd, ami jelen árfolyam szerint nagyjából 27,740,000 forintnak felel meg. Azt gondolom, amennyiben tényleg hasonlóan alakul a modell ára, kezdésnek nem lőttek be rossz összeget ezért a teljesítményhajhász gépért cserébe.
Kicsit a meghajtásról: az új M3 a márka „M” részlegének már ismert ikerturbós, 3,0 literes soros hathengeres benzinmotorját fogja használni. Ez egy az egyben az az egység, amely megtalálható az X3M és X4M szabadidő-autókban is. Belépőszinten egy 473 lóerő körüli M3-asról beszélhetünk, viszont érkezik majd Competition változat is irigylésre méltó 510 lóerővel és 650 newtonméter forgatónyomatékkal. Az M3 végsebességét 290 km/h-nál korlátozza az elektronika, nulláról pedig 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra. A Competition modellekben kizárólag automata váltó lesz, az összkerék-meghajtáshoz aktív hátsó „M” diffi jár, a sofőr pedig kedve szerint változtatgathat a vezetési dinamikák közt. Amennyiben a sportos hangolás mellett dönt, a nyomaték a hátsó kerekekhez irányul és egészen könnyen keresztbe lehet vágni a járművet az aszfalton.
A kifutó modellhez képest az újítások közé tartoznak még a hatalmas, hatdugattyús tárcsafékek, egy teljesen új, adaptív lengéscsillapító és a fejlesztett kipörgésgátló. Agresszívabbá húzták az első és hátsó lökhárítókat, vaskosabb oldalsó szoknyák kerültek fel, az egyedi megjelenésű hűtőmaszkról nem is beszélve. Lehet, hogy a BMW-nél a fejlesztéskor nem vették számításba, hogy az orr részre még egy rendszámtábla is kerül? Ugyanis elég érdekesen fest mind az M3 és M4 modelleken egyaránt. Előre 19 colos, hátulra 20-as kerekek kerültek, hogy bőven legyen mit koptatni.
A beltérben a sofőrt a megszokott módon egy „M”-es sportkormány fogadja, elektromosan állítható és fűthető bőr ülések teszik még komfortosabbá az összhangot. Opcionálisan karbonszálas sportülést is lehet kérni a BMW-től, amik a gyárilag beszerelt ülésekhez képest 9,76 kilót spórolnak a súlyból. A hagyományos 3-as sorozat 12,3 colos digitális műszerfal egységét, valamint a 10,25 colos infotainment rendszert ünnepélyesen megkapta az M3 is. Vezetéknélküli töltő, 4G WiFi lehetőség és egy pár USB bemenet jár még szériaként a technológiai alapfelszereltségek közé.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!