www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Négykeréken
  2. Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid

Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid

  • Szőnyi Zoltán
  • október 05, 2024
  • Komment

Immáron két évtizede része az életünknek a Tucson. Volt egy kitörési pont 2015-ben, amikor új nevet keresett magának, de végül a 2020-ban megjelent negyedik generációval névben visszatért a gyökerekhez. Ennek a változatnak a modellfrissített verziója járt nálunk. A modell az elektromoson kívül, minden egyéb meghajtással elérhető. Ezek közül a hibrid verziót teszteltük.

Akik régebb óta követnek minket, emlékezhetnek, hogy járt már nálunk a 2020-as negyedik generációs Tucson egyik példánya. Az erről készült írás itt olvasható. Érdekes lehet ennek a 2021-es cikknek az áttekintése, mert az új, modellfrissített Tucson külső tulajdonságaiban első ránézésre alig különbözik a korábbi verziótól. De ha alaposabban szemügyre vesszük a 4510 mm hosszú, 1865 mm széles és 1653 mm magas, méltán népszerű SUV-ot, észrevehetőek a számos apró módosítások, amelyek megkülönböztetik az előző modelltől. Egyértelműen kiderül, hogy elsősorban a belső tér átdolgozására helyezték a hangsúlyt a Hyundai mérnökei.

A jót vagy kiválót nehéz tovább fejleszteni alapelv alapján készült tehát az új Tucson, ha a karosszérián fellelhető módosításokat soroljuk. Természetesen a kötelező gyakorlat megtörtént, és a lökhárítókat kissé felfrissítették. Talán feltűnőbb a hátsó részen jelentős formai változáson átesett diffúzor alakja. A módosítások közé tartozik a hűtőrács és a különleges fényszóróegység átalakítása is. Akik alaposabban megnézik, észrevehetik, hogy a hűtőrács bordázatába benyúló tompított fényszórókból most már csak három csík maradt a korábbi négy helyett. Továbbá maga a hűtőborda mintázata is szögletesebb lett. Ezen felül új színek és új könnyűfémfelni dizájnok kerültek a megújult modell kínálatába.

Azt hihetnénk, ha csak külső változások alapján ítélnénk meg az új modellt, hogy valóban csupán kötelező gyakorlatot végeztek el Koreában. De ez egyáltalán nem így van, hiszen a belső térben lényegesen fajsúlyosabb változások találhatóak. A korábbi műszerfal teljes mértékben megváltozott. Egy dupla 12,3”-es kijelző párost találunk a kormány mögött. A két kijelző burkolata egy közös ívelt fedél alatt helyezkedik el, amely a vezető felé enyhén dől. A középkonzolnál lévő monitor természetesen érintőképernyő. A beltérben lévő térérzetet jelentősen növeli, hogy a fokozatváltó a kormány jobb oldalára került és bajuszkapcsolóvá zsugorodott. Akik más automataváltós járműveket használnak, azok számára némi odafigyelést igényel, hogy ellentétben más gyártókkal, a Hyundai esetében logikus módon az előremenet esetében előre, a hátramenet esetében pedig hátra, tehát magunk felé kell fordítani a váltót. Az elhelyezése a kormány mögött viszont azonnal megszokható, egyáltalán nem zavaró, hogy középről ide helyezték át.

Az utastér anyagfelhasználása kifejezetten magas színvonalú. Kellemes a tapintása az anyagoknak, az ülés alapvetően kényelmes. Ami talán hiányzik, az a nagyobb felületű combtámasztás vagy ne adj’ Isten az állítható combtámasz. Az oldaltartás és a kényelem viszont elsőrangú. Kemény műanyagokkal kizárólag a térdvonal alatt találkozunk, ha nem számoljuk a zongoralakkos felületeket, amelyeket talán Európában kevésbé kellene erőltetni.

Szintén szimpatikus számomra, hogy az új Tucson esetében nem tolták túl a digitalizációt. Ahol szükséges, ott megmaradt a tekerő. Ilyen például a hangerőszabályzó vagy a klíma hőmérséklet-szabályozója. Tehát nemcsak fizikális gombokat találunk, hanem azok fele részben nem érintőgombok. A klíma funkciógombjai ugyan érintésérzékeny felületről vezérelhetőek, de itt ez egyáltalán nem zavaró, sőt, mutatósan is néz ki.

A fej- és lábtér nemcsak elöl, hanem a hátsó utasoknál is megfelelően bőséges. Klíma kivezetés és a hőmérséklet állítása, valamint az USB kimenetek nem csupán az első ülésen utazók sajátja. Ezek a kiegészítők hátulra is bekerültek.

A csomagtartó mérete ennél a motorváltozatnál 616 liter alaphelyzetben, de a hátsó ülés lehajtásával akár 1795 literre bővíthető.

A vezetési élményben nem változott semmit a Tucson az elődjéhez képest. Továbbra is remek. Az új változatban 215 lóerős összteljesítmény remekül mozgatja a karosszériát, hála az 1,6 literes, 160 lóerős turbó benzinmotornak és a hozzá kapcsolódó villanymotornak. A maximális nyomaték 264 Nm. Teljes hibrid révén az elektromos motort egy kicsi, 1,49 kW-os akkumulátor táplálja, amely rövid távon önállóan is képes mozgatni az autót.

A benzinmotor szinte észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba vagy veszi át teljesen az autó mozgatását. A legjobb gyorsulás papíron 8,2 másodperc 100 km/h-ig. Ez egyáltalán nem rossz, megfelelő az átlagos napi használat során. Különös előnye, hogy lényegesen csendesebb, mint a legnagyobb japán versenytárs hasonló típusú meghajtása. Hátránya viszont, hogy szomjasabb. Nálunk 6,8-7,2 liter között fogyasztott vegyes használat mellett. Városban 5,5 liter körül lehet vele közlekedni.

Az új Tucson 11,3 milliós akciós ártól vihető haza. A hibrid meghajtásért természetesen többet kell fizetni. Kétkerék-meghajtás esetén 15 millióról indul az árlista, a tesztelt összkerék-meghajtású modell pedig ennél 700 ezer forinttal többről indul. Úgy gondolom, hogy a Hyundai ezzel a modellel tovább fogja erősíteni stabil pozícióját a középkategóriás SUV piacon, mert bár bele lehet kötni bizonyos apró részletekbe, összességében egy kiváló, remekül használható családi SUV.

@motorhang ????????Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #hyundai #hyudaitucson #hyundaitucson2024 #hyundaitucsonhybrid #tucson #tucson2024 #tucsonhybrid #hybrid @hyundai_hun @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ som original - ????????????????????????????????????
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 hyundai tucson 1,6 tgdi teszt 2024 hyundai tucson teszt hyundai tucson teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid
    Nem köthetsz bele – Hyundai Tucson 1.6 T-GDi hybrid
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok