Nehézkesen, de végül teljesítette a jávorszarvas-tesztet a Toyota GR Supra!
Nem biztos, hogy ezt várnánk egy ilyen legendás sportautótól.
Rengeteget cikkezett az elmúlt egy-másfél évben a média a Toyota Supra vadonatúj, ötödik generációjáról. A BMW Suprának becézett járműről sokan úgy vélekednek, hogy valóságos öröm a kormánya mögött ülni és az autót „hajszolni”. Ezen visszajelzések alapján szerintem te magad is azt gondolnád, hogy semmi sem kottyanhat meg neki, ennek ellenére a jávorszarvas-teszt csaknem kifogott rajta!
A régi múltra visszatekintő tesztnek alávetették már a legtöbb szedánt, pickupot, szabadidő-autót, sőt, igazából szinte nem is létezik olyan kategória, amit ne érintett volna ez a megpróbáltatás. A teszt elvégzése után meglepő eredmények szoktak születni. Vannak típusok, melyek pozitív csalódást okoznak a pályán, ám van, amelyik egyik próbakör alkalmával sem tudta hozni a 100%-ot.
Logikus elgondolás mentén haladva azt hinnénk, hogy egy olyan sportautó, mint az új Toyota Supra izzadtság nélkül teljesíti a tesztet. Ezt ugyan meg is tette, viszont nem olyan könnyedséggel, ahogy azt sokan várták. A tesztre Spanyolországban kerítettek sort, az eredmény pedig azt mutatja, hogy a Suprának végül 77 km/órás top sebességgel sikerült teljesítenie a feladatot.
Ha megnézed a videót, akkor láthatod, ahogyan az autó biztonsági rendszerei működésbe lépnek a centrifugális erő ellen és maximális erőbevetéssel igyekeznek az autót a pályán tartani. Amint egy kicsivel jobban felgyorsult az autó, olyan 79-80 km/órás sebességre, a Supra mindkét alkalommal elbukott és belecsúszott a bójákba.
A tesztet szlalomjátékkal zárták, amit a Supra könnyedén teljesített. Még, ha az elektronika olykor közbe is szólt a dolgoknak, a sportautó kezelhetősége barátságosnak bizonyult.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!