Küszöbön a tél, gyakoroltak a közutasok
Rágyúrtak a télre az állami szervek. Volt gyakorlatozás, vonulás, még az is lehet, hogy a hóval sem lesz baj.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. november 10-én ismét téli üzemmódra váltott. Az országosan mintegy 32 ezer kilométernyi gyorsforgalmi-, fő- és mellékút üzemeltetéséért felelős szervezet 19 megyei igazgatóságán, 94 mérnökségén és a központi irányításban is 0-24 órás szolgálatra állnak át a szakemberek. A következő hónapokban mintegy négyezren dolgoznak váltott, 12 órás műszakokban a szükséges téli útüzemeltetési feladatok ellátásán, koordinációján.
A társaság a 2020-2021-es téli szezonban az országos közúthálózaton összesen több mint 1100 munkagépet (nehézgépjárművek, rakodógépek, hómarók) mozgósíthat. A közútkezelő mérnökségein feltöltötte a sótárolókat, így összesen mintegy 174 ezer tonna útszóró só, több mint 2600 tonna kálcium-klorid granulátum, 2,3 millió liter kálcium-klorid oldat és közel 11 ezer tonna érdesítő anyag áll a szakemberek rendelkezésére kezdőkészleten.
A váltás apropóján a téli időjáráshoz kapcsolódó védekezési feladatokban résztvevő együttműködő hatóságok, mint az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, az Országos Rendőr-főkapitányság, a Magyar Honvédség és önkéntes mentőszervezetek bevonásával speciális terepgyakorlatot tartottak a Groupama Tanpályán.
A Hungaroring területén belül található tanpályán olyan gyakorlatokat végeztek a társszervek, amelyek hozzájárulhatnak a téli időszakban esetlegesen előforduló események hatékonyabb kezeléséhez, a védekezésben együttműködők közötti gyorsabb információáramláshoz, a reagálási képességük továbbfejlesztéséhez, valamint az erőátcsoportosítások gyakorlásához.
A tanpályán kárhelyszínre történő vonulást, a műveletek koordinálását, a beavatkozó gépjárművezetői állomány vezetéstechnikájának fejlesztését és a kárhelyszíni feladatok végrehajtását tesztelték. Külön kiemelendő, hogy a gyakorlat során valamennyi szervezetnél használatban lévő úgynevezett EDR, vagyis Egységes Digitális Rádiótávközlő rendszert alkalmaztak.
A gyakorlatban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. két sószóró munkagéppel és egy útellenőri autóval, a Katasztrófavédelem egy szerkocsival, a rendőrség három szolgálati járművel, a Magyar Honvédség két terepjáró tehergépjárművel, az önkéntes mentőszervezetek pedig a tavaly decemberben pályázati forrásokból beszerzett új VW Amarok terepjárókkal vettek részt.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!