Kupé formátumot ölthet jövőre a Skoda Enyaq iV
A Skoda a VW ID.4 bevezetését követően bemutatja új elektromos autójának stílusközpontúbb változatát
A vállalat célja, hogy kiaknázza az elektromos járművek iránti folyamatosan növekvő igényeket, éppen ezért az Enyaq iV-ben rejlő összes lehetőséget a csúcsra szeretné emelni. Márpedig miért ne készülhetne egy szabaidő-autóból kupé?
Az Enyaq a Skoda első tisztán elektromos autója, mely a Volkswagen-Csoport MEB nevű elektromos moduláris platformjára épült. A Kodiaq méretű SUV a bemutatástól számítva egyrészt hátsókerék-meghajtással lesz elérhető, ezen belül lesz egy 390 km hatótávot produkáló és egy 508 km-t bíró, ezenkívül kétféle összkerék-hajtású modell is elérhető lesz az Enyaq iV-ből, ezek egyike egy „vRS” jelvényt is fog kapni.
A vállalat érékesítési és marketing vezetője, Alain Favey egy brit autós magazinnak elárulta, hogy az Enyaq-ban rengeteg lehetőséget látnak és az elkövetkezendő években folyamatosan bővíteni fogják az elektromos autó kiviteleinek választékát.
Tekintettel az MEB platform rugalmasságára, sokkal költséghatékonyabb lesz a vállalatnak így átvariálni a modellek karosszériáját a Volkswagen-csoport márkáin belül, mint mondjuk a hagyományos autók esetében, amelyekhez külön architektúrát kell fejleszteni. A már bemutatott és a szalonokba is hamarosan érkező VW ID.4-esre is hasonló konfigurációk várnak, ugyanis nem csak szabadidő-autó, hanem kupé formájában is hozzá lehet majd jutni. A Skoda sem titkolózhat tovább, ugyanis nemrég lencsevégre kapták a teljesen álcázott Enyaq iV kupét.
Az Enyaq kupé hivatalos neve, mely a sorozatgyártású modelleken fog szerepelni még nem hivatalos, viszont minden teljes mértékben ugyanaz lesz az autón és az autóban, mint az SUV esetében. Ez valóban elég gazdaságos húzás volt az autómárkának. A jelenlegi információk alapján hátsókerekes és összkerekes modellek kell majd napvilágot lássanak a kupéból, a hátsókerék-meghajtású 179 lóerős lehet a beszerelt 62 kWh-s akkumulátornak köszönhetően, míg az erőteljesebb vRS verzió 306 lóerősnek ígérkezik négykerék-meghajtással és egy 82 kWh-s akkupakkal.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!