Jaguar V8: nagymacska 550 lóval
Magasra tornázta az új F-PACE SVR képességeit a Jaguar. Döntse el Ön, mennyire.
Fogyasztói társadalom ide vagy oda, megesik, hogy le kell mondanunk a válogatás élvezetéről. Most éppen a Jaguar szerelmeseinek kell beletörődniük sorsukba, a gyártó ugyanis határt szabott az új F-PACE SVR iránt érdeklődők vágyainak. Nagy csalódás azonban senkit nem érhet, akik áldoznak az átdolgozott modellre, talán el tudják fogadni az egyetlen komoly kompromisszumot. Jelesül azt, hogy az új nagymacska egyféle motorral rendelhető.
A Jaguar ötliteres, kompresszoros V8-as benzinese tekintélyparancsoló szörnyeteg. Legnagyobb teljesítménye 550 lóerő, míg maximális nyomatéka húsz százalékkal haladja meg elődjéét, eléri a 700 newtonmétert. Mindez természetesen a menetdinamikán is meglátszik. Az óránként 286 kilométeres tempóra képes gépkocsi négy másodperc alatt abszolválja a százas sprintet.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a derekas tempó nem kizárólag a motor érdeme. Az F-PACE SVR megkapta a Jaguar XE SV Project 8 szupersport-limuzin nyomatékváltóját, amely a gyártó közleménye szerint könnyen elviseli a megnövelt terhelést. Nincs újabb kompromisszum, az alapfelszereltségként beépített intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszerrel kiegészített összkerékhajtás a nyolcfokozatú automata sebességváltóval alighanem teszi a dolgát. Ha az autó megfordul szerkesztőségünkben, majd elmondjuk, hogyan.
A Jaguarnál a száguldó óriás megállítását sem bízták a véletlenre. Új büszkeségük elöl 395, hátul 396 milliméter átmérőjű, kétrészes féktárcsákat, illetve integrált fékrásegítőt kapott. Mindez a gyári közlések szerint a rendszer újrakalibrálásával együtt sportosabb fékérzetet, rövidebb pedálutat eredményezett.
Ha ez nem lenne elég, az új F-PACE SVR kialakítását az SV motorsport-tapasztalatai ihlették. A hajtáslánc és a fékek hűtésére szolgáló új nyílások, valamint beömlők kedvező légáramlást biztosítanak. A módosítások nyomán a modell kiváló aerodinamikai jellemzőkkel bír, a felhajtóerő 35 százalékkal csökkent, míg a közegellenállási együttható (Cw) a korábbi 0,37-ről 0,36-ra mérséklődött.
Na de, ennyit a műszaki megoldásokról, amelyeket úgyis mindenki szívesebben látna saját szemével. Egy Jaguar mégiscsak Jaguar, a korszerű megoldások igazán nem számítanak meglepőnek a presztízsmárkáknál. Így az sem ad okot csodálkozásra, hogy az F-PACE SVR utasterébe bőr kárpitelemeket, a kormány mellé váltófüleket, a vezető támogatására fejlett elektronikát, opcionálisan rendelhető vezeték nélküli okostelefon-töltőt álmodtak a tervezők.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!