Hyundai: padlólemez elektromosoknak
Sokat vár új, elektromos autói számára kifejlesztett padlemezétől a Hyundai. A beharangozott képességek valóban ígéretesek, és jövőre jönnek az első modellek is.
Bemutatta kifejezetten elektromos modellekhez tervezett új padlólemezét a Hyundai Motor Group. Az Electric-Global Modular Platform (E-GMP) a várakozások szerint komolyan hozzájárul majd a cégcsoport vezető szerepének megalapozásához és kiterjesztéséhez a villamos rendszerű autók piacán.
„Elsőkerék-hajtású akkumulátoros modelljeink már ma is a legjobbak közé tartoznak a kategóriában” – fogalmazott Albert Biermann. A Hyundai Motor Group Kutatási és Fejlesztési részlegének vezetője kifejtette: hátsókerék-hajtású E-GMP révén tovább növelik technológiai előnyüket azokban a kategóriákban is, ahol vásárlók a magas hatásfok mellett kiváló menetdinamikát várnak.
A várakozások kétségtelenül nagyok, a Hyundainál úgy látják: az E-GMP elemeinek szabványosításával és moduláris felépítésével olyan megoldás született, amely rugalmasan adaptálható több méretkategóriára, karosszériaformára, ugyanakkor könnyen a vásárlók igényeihez igazítható.
A puding próbája az evés, az első kóstolóra jövőre számíthatunk. Az E-GMP-re egész sor elektromos autó épül majd, köztük a Hyundai IONIQ 5, valamint a Kia első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett, 2021-ben érkező modellje.
Az újdonságok bemutatkozására kicsit még várni kell, ám már most sem titok, mit ígér az új platformjának bizalmat szavazó vásárlóknak a Hyundai. A vállalások sorában az egyik legfontosabb, az E-GMP-re épülő autók komoly hatótávja. A bejelentések szerint ezek a modellek, akár 500 kilométert is megtehetnek majd egyetlen feltöltéssel, miközben a nagysebességű gyorstöltéssel az akkumulátorok 18 perc alatt 80 százalékos állapotba hozhatók.
Vonzóvá tehetik az E-GMP modelleket, a jelenleg használatosnál 70 százalékkal magasabb csúcsfordulatszámú villanymotoroknak köszönhető menetdinamikai tulajdonságok is. Az új padlólemezt használó sportmodellekről azt mondják: végsebességük elérheti az óránkénti 260 kilométeres tempót, míg álló helyzetből 3,5 másodperc alatt teljesítik majd százas sprintet. Mindezt úgy, hogy a rendkívül szerény helyigényű hajtáslánc mellett az autók menetstabilitása is kiváló lesz.
Utóbbit szolgálja az optimális tömegelosztás, az alacsonyra helyezett súlypont, a rövid első-hátsó túlnyúlás. A jó vezethetőségben szerephez jut a középméretű és nagy autók alá szánt, oldalanként ötlengőkaros, független hátsó felfüggesztés, valamint a világ első nagysorozatú integrált hajtáslánca, az Integrated Drive Axle (IDA), amelyben a kerékcsapágyak a hajtótengelyek részét képezik.
Az E-GMP ezen felül is számos újdonságot tartogat. A Hyundai eddigi legnagyobb teljesítménysűrűségű akkumulátorait védő, ultranagy szilárdságú acélokból összeállított biztonsági keret garantálja a kiemelkedő ütközésbiztonsági tulajdonságokat, a hosszú tengelytáv, illetve a műszerfal rögzítéseinek helytakarékos kialakítása a tágas utasteret.
Érdekes lehetőségeket tartogat az E-GMP 400 és 800 voltos feszültségen működő töltőrendszere is. A kétirányú energialeadást biztosító megoldás révén az autók külső elektromos berendezések működtetésére is alkalmasak, sőt, ha kell másik jármű töltésére is képesek. A rendszer legnagyobb kimenő elektromos teljesítménye 3,5 kilowatt, így segítségével akár egy közepes teljesítményű légkondicionáló, vagy egy 140 centis képátlójú televízió is működtethető huszonnégy órán keresztül.
A Hyundai komolyan készült és készül az elektromos hajtás széleskörű elterjedésének időszakára. A csoport összesen 23 új modell bevezetését tervezi az E-GMP alapjain 2025-ig, amelyek közül 11 kizárólag akkumulátoros hajtással készül majd.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!