Frissült a Porsche Panamera, nagyobb hatótávval rendelkezik
A Panamera Turbo S E-Hybrid immár 3,2 másodperces gyorsulásra képes és 50 km-es elektromos hatótávval bír.
Frissítették a Porsche Panamera plug-in hibrid kiviteleit, három különböző konfigurációt tettek elérhetővé a vásárlók számára. Az egyik átdolgozott változat közel 700 lóerős. A módosításnak köszönhetően a Panamera Turbo S E-Hybrid a legerőteljesebb Porsche modell jelenleg a kínálatban.
A kombinált rendszer maximális teljesítménye 690 lóerő, ami egy 4,0 literes V8-as, ikerturbós 560 lóerős benzinmotorból és egy azt kiegészítő, 130 lóerős elektromotorból származik. Ez 20 lóerővel többet jelent, mint amivel a kifutó modell rendelkezik. Nulláról 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, így végül sikerült 0,2 másodpercet faragni a sprintidőből is. A Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid végsebessége 315 km/h-nál korlátozódik.
Elektromos hatótávolság tekintetében 30%-os növekedést értek el azzal, hogy a 14,1kWh-s akkumulátorcsomagot 17,9kWh-ra növelték, de ebben szerepük van az optimalizált celláknak és a meghajtási módoknak is. A vállalat azt állítja, hogy WLTP-szabvány szerint a plug-in hibrid Porsche csak elektromos üzemmódban képes 50 km-t megtenni, kombinált szén-dioxid-kibocsátása pedig 62-63 g/km-nek ígérkezik.
A Porsche elhintett néhány információt egy pénztárcabarátabb Panamera modellről is, mely a 4 E-Hybrid nevet viseli. A korábban bejelentett 552 lóerős 4S E-Hybridhez képest 456 lóerős összteljesítményt produkál a 2,9 literes ikerturbós V6-os motor és a villanymotor együttes teljesítményének köszönhetően. Álló helyzetből 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége 280 km/h. A Panamera 4S-nek ezenkívül olyan változata is van, amelyik nem elektromosított. Ebben a típusban szintén az imént említett 2,9 literes erőforrás található meg, a végsebesség 295 km/h és gyorsulásban is jobban teljesít, hiszen a karosszéria jóval könnyebb az akkumulátorok hiánya végett.
A legolcsóbb modell a Panamera 4 E-Hybrid 33,5 millió forintról indul (83,720 angol font), a 4S-ért alaphangon 37 milliót (92,440 font) kérnek. Aztán ott van még a sorban a Turbo S E-Hybrid 56 millióért (140,130 font).
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!