Frissített az Isuzu: pick-up, ahogy megálmodták
Bemutatkozott a megújult Isuzu D-MAX. A korábbinál is strapabíróbbnak ígérkező pick-up kényelmi és biztonsági felszereltségek sorával gazdagodott.
Robusztusnak és hatékonynak álmodta tradicionális D-MAX modellje nyolc év után frissített változatát az Isuzu Motors Limited. Első ránézésre minden a helyére került, ám korai kérdezni, milyen is a márka új „könnyű tehergépkocsija”. A megjelenésében az aktuális trendeket követő pick-up képességeiről közvetlen tapasztalatokat egyelőre nem szerezhettünk, így csupán annyit mondhatunk, amennyit a gyártó képviselete elárult.
A sajtóközleményből a többi között kiderül: az új D-MAX bevezetésével az Isuzu a magánvásárlókat és a céges flották üzemeltetőit egyaránt megcélozta. Az új pick-up leírása legalábbis egyszerre ígér praktikus használhatóságot, kényelmet, tartósságot, megbízhatóságot, a szélsőséges körülmények közti helytállást, valamint pénztárcakímélő hatékonyságot. Mindazt, amiről ésszel élve csak álmodhatunk.
A megújult D-MAX mozgatásáról például az Isuzu elődmodelljeiben már bevált RZ4E jelzésű motor továbbfejlesztett változata gondoskodik. A 250 megapaszkalra növelt befecskendezési nyomás mellett működő, elektronikusan vezérelt, változó geometriájú turbófeltöltős, 1,9 literes erőforrást szép paraméterek jellemzik. Legnagyobb teljesítménye 120 kilowatt, azaz 163 lóerő, míg a kétezres fordulatszám-tartomány első felében jelentkező maximális nyomaték 360 newtonméter.
Az ígéretes paramétereket vonzóbbá teheti, hogy az akár óránként 180 kilométeres tempójú száguldásra is képes D-MAX üzemanyag-fogyasztása kategóriája elfogadható tartományába esik. A gyártó vállalása szerint étvágya vegyes üzemben valahol 8,1 és 9 liter között lesz száz kilométerenként. Mindezt úgy, hogy részben a kettős ferde fogazású fogaskerekekkel szerelt vezérműnek köszönhetően a zajszint is a csekély marad.
A használhatóságot megalapozzák a terepre termett adottságok. A nagyszilárdságú acél alkalmazásának köszönhetően könnyű, mégis erős szilárd, a biztonsági követelményeknek megfelelően megerősített kocsiszekrénnyel épült pick-up gázlómélysége 800 milliméter. Alatta kipróbált hajtásrendszer továbbfejlesztett változata dolgozik. Az alaphelyzetben hátsókerék-hajtású D-MAX óránként száz kilométeres tempóig kapcsolható összkerékhajtást, álló helyzetben aktivizálható felezőt, valamint automatikusan kapcsolódó első kerékagyakat kapott.
A manuális és automata sebességváltóval, szimpla, nyújtott, illetve dupla kabinnal egyaránt rendelhető D-MAX nem áll meg itt. A gépkocsit megnövekedett menetstabilitást biztosító megoldások sorával és korábbiaknál is hatékonyabb fékekkel látták el. A gyártó emellett a nagyobb komforttal, a korszerű, aktív és passzív biztonsági funkciókkal igyekszik vonzóbbá tenni modelljét.
Az új Isuzu a ráfutásos ütközés veszélyére figyelmeztető (FCW), és autonóm vészfékező (AEBS) rendszerrel büszkélkedhet. Fedélzetén megtalálható sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó asszisztens (LDW, LDP), a holttér figyelés és a sávváltás asszisztens, (BSD, LCA), valamint a hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszer (RCTA).
Akinek ez sem elég, a lehetőségek hosszú sorából válogathat. Ragaszkodhat a kettős LED-es projektoros fényszórókhoz, gyönyörködhet a hátsó lámpák kettős LED szegélyében, a hátsó lökhárító integrált fellépőjében. Barátkozhat a belső tér sportos hatású kialakításával, a gyártó szándékai szerint látványosnak szánt műszeregységgel, a kilenccolos digitális kijelzővel, vagy megrendelheti az elektromos motorok segítségével nyolc irányban állítható vezetőülést.
Az Isuzu komoly tapasztalatokkal a háta mögött folytathatta útját a pick-up kategóriában. A társaság 1974-ben vágott bele első modellje gyártásába, és azóta több mint négymillió járművet állított elő. A hazánkban nettó 7,9 és 10,6 millió forint közti árakon rendelhető új D-MAX már eddig is jól vizsgázott. Öt csillagos értékelést kapott a 2020-as EURO NCAP minősítésen, elnyerte az „Év legtakarékosabb pick-up”-ja, illetve az „Év legjobb életmód-pick-up”-ja elismerést.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!