Figyelem, figyelem! Tram-train érkezik!
Egyszerre városi villamos és nagyvasúti vonat. Hibrid hajtású és jövő ősszel áll forgalomba Szeged, illetve Hódmezővásárhely között. Itt megnézheti, milyen is lesz.
Január közepén megérkezik Szentesre hazánk első tram-train szerelvényének prototípusa. A Stadler Rail Valencia S.A.U. 37 méter hosszú, 70 tonnás járművének kocsijait kamionokkal szállítják Spanyolországból végső összeszerelésük helyére – derül ki a MÁV közleményéből.
Azt írják, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train vonatok vonali próbáit a Stadler várhatóan februárban kezdheti meg.
A gyártó tájékoztatása szerint még ugyanebben a hónapban megérkezik a második tram-train is. Az első három jármű várhatóan szeptember végén áll forgalomba, november végére pedig már nyolc tram-train szerelvény kaphatja meg a hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely, illetve Szeged között.
A 216 férőhelyes vonatokon négy, mozgássérültek számára kialakított hely lesz.
Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján az új járművek legfeljebb óránként 50 kilométeres sebességgel haladhatnak, a két város között ugyanakkor dízel meghajtással 100 kilométeres tempóban szállíthatják majd az utasokat.
A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik majd Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig. Innen a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre, ahol a Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül éri el a Hódmezővásárhely nagyállomást.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!