Feltámad a Spyker?
A holland autógyártó állítólag két üzletembertől kap támogatást.
Aggodalomra semmi ok, ne magadban keresd a hibát, hogy vajon miért nem hallottál még a Spykerről. Nem vagy egyedül, rengetegen nem ismerik ezt az autómárkát. Lényegében egy csúcskategóriás holland márkáról van szó, amely a megalakulása óta, egy évtized alatt kevesebb, mint 300 autót adott el. Egészen a vállalat megszűnéséig, és az azt követő 2015-ös újjáéledésig nem sikerült elérnie a „mainstream” státuszt. Valójában mindegyik Spyker típus, amely valaha legördült a gyártósorról ritkaságnak számít.
Úgy tűnik, manapság a piacon már nem lehet nagyot robbantani az egyediséggel. Ennél valami sokkal több kellhet, ugyanis a dolgok a Spyker fél évtizeddel ezelőtti visszatérése ellenére sem működtek olyan jól. Sem magáról a vállalatról, sem a gyártásban lévő sportautóikról nem lehetett olvasni az interneten.
Mindez hamarosan megváltozik, ugyanis állítólag besegít a vállalatnak két üzletember, akiknek köszönhetően újjáéledhet a márka. Az SMP Racing tulajdonosa Boris Rotenberg és üzlettársa Michail Pessis felvették, vagyis mondhatni „adoptálták” a Spykert a cégek sorába.
Ebből arra lehet következtetni, hogy a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott C8 Preliator szupersportautó projektjét is felelevenítik. Az egyedi sportautó gépteteje alatt várhatóan egy 5,0 literes szívó V8 motor lesz, amit a Koenigseggtől kapnak kölcsön. Az erőforrás 600 lóerős és 600 newtonméter csúcsnyomatékot ad le.
A Spyker már egyből két további modell megalkotását is fontolóra vette: a D8 Peking-to-Paris szabadidő-autót és a B6 Venator sportkocsiét. A vállalatnál ezek sokkal inkább már a jövő évre vonatkozó tervek, mintsem a mostanira.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!