Félmilliónál is több modellt hív vissza a Hyundai és a Kia
A problémát a fékfolyadék szivárgása okozhatja.
A 2015-ös évjáratú, és annál régebbi Kia Optima, Sorento és Hyundai Santa Fe terepjárók fékfolyadékja szivároghat, a járművek ezáltal tűzveszélynek lehetnek kitéve. Az érintett vállalatok szerint ebben az esetben jobb, ha nem tároljuk garázsban az autókat.
A Hyundai és a Kia egyaránt azt javasolja, hogy a visszahívással érintett járművek tulajdonosai lehetőség szerint próbálják autóikat a szabadban hagyni, amíg sorra nem kerülnek és be nem tudják vinni a márkakereskedésbe az autót, ahonnan vásárolták. Illetve mindaddig ne is nagyon használják.
Szeptember 8-án, hétfőn a Kia szóvivője azt nyilatkozta egy külföldi autós magazinnak, hogy a Kia semmilyen megtörtént esetről nem értesült, viszont a biztonság kedvéért óvatosságból azt javasolja, hogy az említett évjáratú Kia modelleket vigyék vissza tulajdonosaik és nézessék át, hiszen azzal nem veszíthetnek semmit. A szóvivő kérése továbbá az volt, hogy amellett, hogy a szabadban parkolnak autóikkal, igyekezzenek ezt más járművektől, esetleg építkezésektől távol megtenni.
Az ABS rendszer meghibásodását, illetve a fékfolyadék szivárgásának problémáját először 2018-ban jelentették a tulajdonosok a márkakereskedések felé, akkor pedig vizsgálatot indítottak ez ügyben. A Hyundai szerint a motortérben keletkezett tűz egy nem járó autó esetében is bekövetkezhet.
Az érintett járművek közt 440,370 Kia modell szerepel, ebből 283,803 példány 2013 és 2015 között gyártott Optima, a maradék 156,567 Sorento típusú, 2014-ből és 2015-ből. Hogy a Hyundai-t se hagyjam ki a sorból, 151,000 Santa Fe szabadidő-autót hívtak vissza a 2013-2015-ös modellévből.
A dél-koreai Hyundai-nál egyébként ebben az évben nem ez az első eset, hogy vissza kényszerülnek hívni bizonyos típusokat. Korábban ugyanis a 2006-2011 közt gyártott Elantra, valamint a 2007-2011-es évig bezárólag készített Elantra Touring kivitelekkel adódtak elektronikai gondok. A probléma az volt, hogy víz került az ABS computeres rendszerébe, ami rövidzárlatot okozott, így akár ki is gyulladhatott volna bármelyik érintett jármű. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Igazgatóság (NHTSA) 2019. áprilisa óta vizsgálja a szóban forgó koreai autógyártókat több mint 3,000 motortűz és 103 darab sérüléses eset miatt, amelyek nem balesetből adódtak.
Akinek Kia vagy Hyundai márkájú járműve van az érintett típusból a megemlített évjárattal, annak mindenképpen érdemes volna megtekintenie az NHTSA visszahívásokkal foglalkozó weboldalát, hogy megtudja, az ő járművére vonatkozik-e bármilyen visszahívás.
A Kia tulajdonosokat október 15-étől értesítik, a Hyundai tulajok pedig várhatóan egy héttel később kapják kézhez leveleiket. A kereskedők természetesen díjmentesen cserélik majd ki a hibásnak vélt hidraulikus, elektronikus vezérlőegységeket.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!