Dübörög az útépítés
Lesz itt mindent. Autópálya, híd, de annyi, hogy felsorolni is sok.
Pihenőről, szünetről szó sincs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint országszerte zajlanak a közútfejlesztések. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. idén célba érő beruházásaiban mintegy 140 kilométeren létesülnek vagy újulnak meg útszakaszok összesen nettó 350 milliárd forintból.
A szaktárca azt írta: 2021-ben vehetik birtokba a közlekedők az M3-as autópályától jelenleg Miskolcig tartó M30 északi irányú folytatását Tornyosnémetiig. A nettó 180 milliárd forintból megépülő szakasz forgalomba helyezése után Budapestről Kassára végig autópályán lehet majd közlekedni.
A gyorsforgalmi út befejezésével Magyarország elsőként végez a Via Carpatia útvonalhoz kapcsolódó feladataival. A Baltikumtól a Fekete-tengerig nyúló folyosó az érintett országok keleti régióit összekötve bővíti majd Kelet-Közép-Európa belső gyorsforgalmi kapcsolatait.
A Via Carpatia színvonalas közúti elérést biztosít a tengeri kikötőkig, így akár eurázsiai dimenzióban is dinamikusabb és kiszámíthatóbb áruáramlást tesz lehetővé. A folyosó magyarországi szakasza öt évvel a teljes összeköttetés megvalósítására kitűzött 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépül.
Az M44 Kondorostól Békéscsabáig elérő szakasza a tavaly év végén nyílt meg a közlekedők előtt - emlékeztetett a minisztérium. Hozzátették: a 2019 óta járható, Tiszakürtig tartó folytatással együtt a főváros és Viharsarok között már mostanra 25 perccel csökkent a menetidő.
A dél-keleti országrész gyorsabb megközelítését célzó fejlesztéssorozatban idén a Lakitelek-Tiszakürt szakasz készülhet el egy új Tisza-híddal. Az autóút ezzel három év alatt 90 kilométeren teremt új összeköttetést három kelet-magyarországi megye között, teljes egészében hazai forrásból. A Kecskeméttől Szentkirályig tartó, még hiányzó szakasz előkészítése jelenleg is zajlik.
A tárca szerint a nyugati határszélen az M80-as Körmend és Szentgotthárd-Rábafüzes (országhatár) szakaszának kivitelezése zárulhat le, összesen 30 kilométeren. Az év végére várható az M85 Sopron kelet és Fertőrákos közötti folytatásának átadása is. Még idén befejeződhet a 48-as főút fejlesztése Debrecentől Nyírábrányig, és a Veszprém déli elkerülő első ütemének kivitelezése.
A 2021-ben megkezdődő fejlesztések közé tartozik a Kalocsa-Paks Duna-híd és a kapcsolódó közutak megépítése, az M6 elvezetése az országhatárig, vagy az M76 Zalaegerszegig tartó, sármelléki repülőteret is bekötő szakaszának kivitelezése.
A fejlesztések továbbvitelével 2025-ben négysávos utakon juthatunk majd el minden megyei jogú városba és kilenc határállomásra.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!