BMW: Debrecen az elektromos autóké
Debrecenbe telepíti a kizárólag elektromos autói alá szánt padlólemezek gyártását a BMW. A most bejelentett terv megvalósításához már csak az üzemet kell felépíteni. Szerencsére 2025-ig van idő.
Hatalmas elánnal vágott bele, majd a világjárványt kísérő gazdasági visszaesésre, a német kormánytól várt gazdasági kompenzáció bizonytalanságára válaszul meglebegtette debreceni gyára átadásának halasztását a BMW. A bajor óriás óvatoskodásának azonban vége, az új üzemnek 2025-ben már termelnie kell – számolt be a Magyar Nemzet.
A lap azt írja, Oliver Zipse vezérigazgató a minap közölte: a teljesen elektromos modellek számára a BMW önálló padlólemezt tervez, amelynek előállítását a hajdú-bihari megyeszékhelyen felépülő üzemükre bízzák. Mindez stratégiaváltást jelez, hiszen a korábbi hírek arról szóltak, a bajorok magyar cége többcélú, a hagyományos belsőégésű, illetve az e-járműveket egyaránt kiszolgáló padlólemezeket gyárt majd.
A most napvilágot látott elképzeléseknek talán nem tapsolnak őszintén a BMW i3-as elektromos autóinak összeszerelésére szakosodott lipcsei üzemben, ám messze még 2025. Sok víz lefolyik a Dunán, mire Debrecenben eljöhet az ünnepélyes szalagátvágás pillanata. Akkor is, ha a beruházás munkálatai javában zajlanak.
A leendő BMW-gyárnak is teret adó Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kiválasztották az ivóvízellátást és a szennyvízelvezetést biztosító közművek kivitelezőjét, az uniós közbeszerzési értesítő szerint a vállalkozók nettó 802 millió forintos szerződéses értéken valósítják meg.
Megkezdték az iparterület vasúti kapcsolatának a kivitelezését is: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon a debreceni és macsi állomások közötti vonalszakaszt építik át az átmenő fővágányokon, valamint a csatlakozó nyíltvonalakon. A fejlesztést a kivitelező mintegy 54,9 milliárd forintból végzi el.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!