Airspeeder Mk3: videón a repülő versenyautó
Bemutatta versenyekre szánt elektromos repülő autóját az Alauda Aeronautics. Az Airspeeder Mk3 roppant tetszetős, és megálmodója már az éles futamokat tervezi.
Szénszálas karosszéria, óránként akár 120 kilométeres végsebesség, az ötvenes évek Forma–1-es versenyautóit idéző formavilág. A dél-ausztráliai Adelaide-ban már teszteli teljes méretben megépített repülő versenygépét Matt Pearson. Az ausztrál startup alapító a napokban mutatta be Airspeeder Mk3 jelzésű, a közlések szerint valóban működőképes modelljét. Van videó is!
„A világ első elektromos repülő autóversenye lesz a bolygó legizgalmasabb és legprogresszívebb motorsportja” – fogalmazott Pearson. Az Alauda Aeronautics alapítója nem a levegőbe beszél, az első tíz Airspeeder Mk3 már épül.
A cég sajtóközleménye szerint járművük fejlesztésében közreműködő csapat a repülőgépipar, az autóipar és az autósport területének vezető neveiből áll: Mclaren, Babcock Aviation, Boeing, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce és Brabham.
A terv az, hogy a 96 kilowattos elektromos hajtásláncra támaszkodó, párosával felszerelt nyolc légcsavar mozgatta járművel idén egyfajta drón üzemódban, tehát külső távirányítás mellett versenyezzenek a csapatok.
A mostani modellek szereplése elsősorban az adatgyűjtést szolgálja, segítségükkel mérik fel a jármű dinamikáját, teljesítményét, biztonságát, illetve az erőátviteli technológiájának képességeit. Mindez segítséget jelenthet a már pilótával a fedélzeten mintegy hatvan méterrel a talaj fölé emelkedő Mk4-es változat megépítéséhez.
A pilóták idén még a földről irányítanak, de az Alauda Aeronautics első embere szerint a zárt ajtók mögött zajló 2021-es Airspeeder Mk3 versenysorozat így is rendkívüli izgalmakat ígér.
A fejlesztők számára jelenleg az akkumulátor-technológia szab korlátokat, ám az üzemidővel kapcsolatos nehézségeket a 2022-ben, esetleg 2023-ban elrajtoló valódi bajnokság futamain a Forma–1-ből ismert bokszkiállások hasonló megoldással orvosolnák. Ehhez legalábbis kidolgoztak egy, az akkumulátorok gyors cseréjét biztosító megoldást.
A készülő Mk4-es modellek a várakozások szerint akár az óránkénti 160 kilométeres tempóra is képesek lesznek, a százas sprintet 2,3 másodperc alatt futják, és húsz percig repülhetnek egy „feltöltéssel”. Biztonságukról, ahogy az Mk3-as sorozatéról is, nyolc fedélzeti kamera, 22 érzékelő, LiDAR, radar és egy magasságmérő gondoskodik majd.
A látványos felszállásokat, fordulókat máris hiányolók kedvéért megmutatjuk, mit tudott az elődmodell. Nézze csak!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!