A NASCAR Kupán debütál az 1400 lóerős Ford Mustang Mach-E
Nem kevesebb, mint 7 elektromotor hajtja a masinát.
Hamarosan bemutatkozik a várva-várt Ford Mustang Mach-E, amelyet az amerikai vállalat az RTR Vehicles csapatával közösen fejlesztett. A projekt során céljuk egy és ugyanazon elv mentén haladt, be szeretnék mutatni, mire képes egy tisztán elektromos sportautó.
A szintén elektromos Mustang Cobra Jet 1400 mintájára a Mach-E is 1400 lóerőt teljesít. Ehhez több, mint 1000 kilogrammnyi leszorítóerő társul 257 km/h-s sebességnél az összesen hét darab villanymotornak és a nagyteljesítményű akkucsomagnak köszönhetően. A Mustang Mach-E kifejezetten azért készült, hogy feszegesse az emberi felfogás határait annak tekintetében, hogy hogyan lehet egy sportautó egyszerre elektromos, teljesítményorientált, valamint innovációs technológiákkal bíró. Én ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a Fordnál szeretnek egyszerre több legyet is lecsapni és szerintem nagyon jól teszik! Nem totojáznak, kockáztatnak!
A Ford és az RTR csapata együttesen ugyanazokat az eszközöket használta fel, mint amiket a Ford alkalmazott versenyautóinál. A Mustang Mach-E 1400-ba összesen 7 elektromotort szereltek, öttel többet, mint a Mach-E GT-be. Ebből 3 az első differenciálműnél, a maradék 4 hátul lett elhelyezve és egyetlen kardántengely kapcsolja őket a difihez. Ezek elhelyezésének hatalmas előnye a versenypályán, vagy driftelés során mutatkozik meg. A drift és versenypálya setupok teljesen különbözőek az autóban, hiszen például driftnél annak megfelelően lehet állítani a kormányművön, illetve a kormányszögön.
A vezető belülről még az energiaellátást is tudja szabályozni annak megfelelően, hogy melyik tengelyen preferálja a nagyobb nyomatékot az adott pillanatban.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!