520 km-es hatótávot ígér az új Volkswagen ID.4
Bemutatkozott a Tiguan-méretű szabadidő-autó, a Tesla Model Y riválisa.
A márka újdonsült elektromos autócsaládjának legelső tagja az ID.3 hatchback, ám máris bemutatkozott az ID.4, amely szabadidő-autóként jelenik meg a globális piacokon. Bizony, a globális piacokon, ugyanis a Volkswagen most először ezt a modelljét a világ összes kontinensére szánja. Ugyan nem lesz olcsó, de egetrengetően drága sem.
A Skoda Enyaq és a Tesla Model Y ellenfele, az ID.4 a konszern moduláris elektromos platformjára (MEB) épült, ez kétféle különböző méretű akkupakkot engedélyez a járműben: egy 52 kWh-s és egy 77 kWh-s egységet. A bejelentéstől számítva viszont kizárólag a nagyobb akkupakkos verziók lesznek elérhetők, az olcsóbb, 52 kWh-s verziók 2021-ben érkeznek. A nettó 77 kWh-s akkucsomagos kivitel 204 lóerős és hátsókerék-meghajtású. Százra 8,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 160 km/h. Ezzel a konfigurációval az ID.4 esetében 520 km-es WLTP-szerinti hatótávot ígér a VW.
A későbbi változatok, melyben már elérhető lesz az 52 kWh-s akkumulátorcsomag, 150 és 170 lóerősek lesznek. Összkerék-meghajtású modell is készül az ID.4-ből, annak teljesítménye 302 lóerő lesz.
Mivel az ID.3 is ugyanerre a platformra épült, ezért a vállalatnak a legcélszerűbb az volt, hogy egy helyen gyártsák a két modellt, ez pedig a zwickau-i üzemben valósul meg. Ez a tervek szerint csak mindaddig lesz így, ameddig a modell értékesítése és népszerűsége fel nem pörög. Azután megkezdik a termelést a különböző kontinenseken is.
Beruházás tekintetében a legjobban az észak-amerikaiak fognak járni, ugyanis ott alapáron 40,000 dollárért (kb. 12,5 millió forint) kínálják majd a modellt. Ebből még lejön az állami támogatás összege, és máris sokkal jobban járnak a vásárlók. Európában, Németországban az alapkivitelért 49,950 eurót (kb. 18,2 millió forint) kérnek, a csúcsverzióért pedig 59,950 eurót (kb. 21,9 millió forint).
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!