306 ló dübörög a 2021-es Audi S3 szedán és hatchback motorterében!
A szedán és hatchback modellek agresszívebb megjelenéssel bírnak, mint valaha.
Az Audi 2020 februárjában adott egy kis ízelítőt a nagyközönség számára közelgő S3-as modelljeiről, a dinamikus duó pedig most végre megérkezett!
Az S3 hatchback és szedán teljes mértékben európai szférába lett tervezve. A korábbinál nagyobb légbeömlő nyílásoknak, valamint a hátul elhelyezett négy darab kipufogóvégnek hála, robosztusabb megjelenéssel bírnak az elődöknél. Ezek a vonások különböztetik meg egyébként az „S” jelzésű modelleket a széria alapmodelljeitől.
Mindkét említett S3-as motorterében egy turbós, 2,0 literes szív dobog, ami 306 lóerőt teljesít és 400 newtonméter csúcsnyomatékot ad le. A fokozatok közti váltás egy hétgangos S Tronic automata váltó segítségével történik. Függetlenül attól, hogy a szedánt vagy a hatchbacket választod-e a 2,0 literes motor egyaránt 4,8 másodperc alatt repíti nulláról száz km/h-ra az S3-asokat. Az elektronika 250 km/h-ra korlátozza az autó végsebességét.
A hagyományos A3 modellhez hasonlítva az S3 15 mm-rel fekszik közelebb az aszfalthoz, emellett nagyobb, 18”-as kerekeken gurul. Extraként 19”-esek is kérhetők csakúgy, mint a Mátrix LED világítás. A potenciális vásárlók S Sport felfüggesztéssel vásárolhatják meg az új S3 Sportback és S3 Sedan modelleket, melynek lényege, hogy a lengéscsillapítás vezérlésével komfortosabbá lehet tenni a vezetést, ha pedig éppen szerpentines útvonalon szeretnéd feszegetni a masina határait és gyorsabban repesztenél vele, agilisabbá is tudod varázsolni.
Érdekesség, hogy a beltérbe került sportülések elkészítésénél újrahasznosított PET-palackokat is használtak. Európában 10,25 colos digitális kijelzővel lehet majd megvásárolni az S3-asokat, ám extra összegért a 12,3 colos ún. „Virtual Cockpit”, vagyis virtuális műszerfal-egység is kérhető lesz az autóhoz.
Az öreg kontinensen a hónap második felében kezdik meg az új S3-asok értékesítését. Németországban a Sportback modellt csaknem 16 millió forint, a szedánt közel 16 300 000 forint értékben kínálják. A csúcsmodell (Edition One) egyedi Python sárga színben hívja fel magára a figyelmet, a szedán pedig Tango vörös árnyalatot, 19”-os kerekeket, fekete díszítőelemeket és Nappa bőrrel borított üléseket kapott.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!