2022-ben visszatér a Mazda rotary motorja!
A vadonatúj, MX-30 elnevezésű futurisztikus szabadidő-autót lehet majd ilyen motoropcióval kérni.
Már egy ideje sejteni lehetett, hogy a Mazda egyszer visszahozza a kínálatba legendás bolygódugattyús motorját, viszont attól még, hogy az elgondolás beigazolódott, nem kell hanyatt esni. Valóban visszatér a rotary, de nem úgy, ahogyan azt sokan elképzelték.
Az autógyártó nemrég megerősítette a hírt, miszerint ismét szerepelni fog a legendás rotary motor a kínálatban, viszont, ami nagy meglepetést okozott az az, hogy az egyik legújabb modelljükbe szerelik az erőforrást, az MX-30-as szabadidő-autóba. Az MX-30 alapvetően elektromos meghajtású autónak készült, tehát ebben az esetben a belsőégésű motor kizárólag rásegítésként funkcionálhat. Az SUV értékesítése Japánban egyébként már megkezdődött, ott is hibrid hajtáslánccal kínálják.
A vállalat elmondása szerint a hatótáv-növelt MX-30 2021-re készül el, annak eladásai pedig egy évvel később kezdődhetnek majd. A rotary-motoros verzióval kapcsolatban nem sokat árult el a gyártó, csak annyit, hogy a rendszernek nem szabadna egy cipősdoboznál nagyobb helyet foglalnia a padlólemezben. Az MX-30 elektromos variánsa egy 35,5 kWh-s lítiumion akkumulátorcsomaggal gazdagodna, a Mazda szerint ezzel a meghajtással több mint 200 km-t lesz képes megtenni a jármű. Ehhez még hozzáadódna a rotary motoros kiegészítés, viszont azt nem lehet tudni, mennyi kilométer adódna hozzá plusszban a teljesítményhez.
Rotary motorral kiegészült Mazdáról egyébként korábban lehetett már hallani a Mazda 2 RE Range Extender concept esetében. Egy mezei 2-es Mazdáról van szó, ami tanulmányautó formájában látott napvilágot: egy 0,33 literes motor volt benne, ami egy teljes tankkal 179 km megtételére volt képes.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!