2022-ben jöhet a Nissan 400Z!
Még az is lehet, hogy a 370Z utód elektromos hajtásban részesül.
Ami a jövőt illeti, a Nissan nem szeretne többet, mint újjáépíteni a márkát, növelni a profitját, valamint újabb és újabb generációkkal előrukkolni a modellek esetében. A sorban most éppen a legendás 370Z a következő, hiszen a vállalatnál is belátták, hogy ideje lenne méltó utóddal a vásárlók elé állni.
A modell hivatalos bemutatója előreláthatólag 2022 végén lesz és az azt követő évben kezdik az értékesítését. Ebben az esetben hosszúnak mondható a 370Z élettartama, ugyanis már 15 év telt el a kifutó modell hivatalos debütálása óta.
A Nissannak rengeteg terve és koncepciója van a jövőt illetően, például szeretnék jelentősen bővíteni crossover felhozatalukat, szeretnének 8 új elektromos modellt bemutatni 2023-ig, valamint új lendületet adni sportautóiknak. Ugyanakkor a vállalat 20%-kal szeretné csökkenteni teljes termékportfólióját azáltal, hogy az egyes régiókra jellemző, egyedi modellek gyártásával felhagy.
Azt repesgetik, hogy a 370Z utódja a 400Z nevet kapja. A sportautó elérhető lesz az Észak-Amerikai és az öreg kontinensen, illetve Kínában is, ezzel a széleskörű kínálattal is a profitnövelés a célja a Nissannak. Ha már Európáról is szó esett, érdemes kiemelni, hogy az autóeladások több, mint egy százalékát a sportautók teszik ki.
A vártnál korábban érkeztek meg a képek az új Z-ről, melyek előrevetítik, hogyan is nézhet majd ki az új széria. Egy kicsit talán azt is lehet mondani a járműre, hogy a ’60-as évekbeli 240Z-re, akarom mondani a Datsunra (S30) hajaz a formavilága, különösen a hátulja. Természetesen ezek még nem a vállalat által közölt hivatalos fotók, így érdemes azzal számolni, hogy nem egy az egyben így fog kinézni a sorozatgyártású modell.
A kétajtós sportkupét a Toyota Supra ellenfelének szánják és nem különösebben terveznek új padlólemezt fejleszteni a modellhez, inkább egy már meglévő architektúrát fejlesztenének tovább, ami sok autójuk alapját képezi, többek közt a gyönyörű Infiniti Q60 kupéét. A platform frontmotoros, hátsókerék-meghajtású autók számára készült és a márka igen népszerű 3,0 literes V6-os ikerturbós „VQ” motorjával kompatibilis, melynek összteljesítménye 400 lóerő.
Annak ellenére, hogy a Nissan nagyban az elektromos és hibrid meghajtások fejlesztésére koncentrál, a fent leírtak alapján egyelőre nem úgy tűnik, hogy az állítólagos 400Z bármelyikben is részesülne. Véleményem szerint ez megbocsátható, főként, ha tényleg a legendás VQ szív kerül a motortérbe, sokak nagy kedvence a törődést igénylő motor, köztük az enyém is!
Forrás:
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!