2021-ben berobban az európai piacra az új Seat Leon Cupra
De nem ám akármilyen, hanem környezetbarát plug-in hibrid hajtáslánccal
A Seatnál azt mondják: az új Leon Cupra készen áll. Készen áll, hogy meghódítsa az európai piacot, valamint készen áll, hogy magabiztosan felvegye a versenyt a teljesítmény orientált riválisokkal, mint például a Honda Civic Type-R, vagy a VW Golf GTE.
Csakúgy, mint a kifutó modell, amelynek helyére lép az új Leon Cupra, ez is kétféle kivitelben lesz hamarosan elérhető. Egy ötajtós hatchback és egy úgynevezett Sportstourer kombi közül válogathatnak az ügyfelek. A jármű ugyanazon az MLB Evo platformon alapul, mint a Golf GTI. Az új Leon Cupra ezenkívül progresszív kormányzó rendszerrel és állítható felfüggesztéssel (DCC) rendelkezik, melyet ezentúl máshol lehet majd beállítani. Opcionálisan kérhetők az autó alá Brembo fékek, valamint az elsőkerék-meghajtású modellek esetében elektronikusan záródó differenciálművet is.
Történelmi pillanathoz érkeztünk a Leon Cupra esetében, ugyanis most először kínálnak a járműhöz rengeteg motoropciót. Négyféle variáció létezik, ezek mindegyike kizárólag hétfokozatú DSG duplakuplungos váltóval rendelhető, sajnos a manuális váltó ezúttal nem szerepel a listán semelyik konfiguráció esetében sem.
A beltérben sportos kagylóülések vannak, Cupra márkájú bőr kormánykerék vezetési üzemmód választóval és indítógombbal, egy 10,25 colos digitális műszerfal és egy 10 colos infotainment-rendszer 3D-s navigációval, vezetéknélküli Apple CarPlay és Android Autó csatlakozással, fejlett hang- és gesztusvezérléssel.
Motorválaszték terén a nagy durranás a Leon Cupra esetében nem más, mint az alcímben is megemlített plug-in hibrid hajtás. A jármű 242 lóerős összteljesítménye az 1,4 literes, 147 lóerős TSI motorból és az ahhoz kapcsolt 113 lóerős elektromotorból származik. A lítiumion akkumulátor csomag 13 kWh-s. A Leon Cupra végsebessége 225 km/h, nulláról százra pedig 6,7 másodperc alatt gyorsul. Az e-Hybrid variáns mindemellett 55-60 km WLTP szabvány szerinti hatótávot kínál.
A másik három motoropció a következő: a Leon Cuprát meg lehet vásárolni a már megszokott 2,0 literes, négyhengeres TSI motorral, melynek alapváltozata 242 lóerőt és 370 nm nyomatékot kínál, azok, akiknek ennél többre van szükségük feltehetőleg a 296 lóerős 400 nm-es változatot keresik. Az említett két modell kizárólag elsőkerék-meghajtással vásárolható meg. A legerőteljesebb Leon Cupra a 2,0 literes TSI motorral szerelt Sportstourer lesz összkerékhajtással, 306 lóerővel és 400 nm csúcsnyomatékkal.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!