1021 lóerős Corvette C8-at vetettek negyedmérföld-sprint alá!
Az ikerturbós motorral ellátott erőgép 9,95 másodperc alatt teljesítette a feladatot.
A C8-as Corvette motorvezérlő egységét nemrég „feltörhetetlennek” minősítették, vagyis még a hackerek sem tudják megbütykölni. Bárhogy is legyen, az Extreme Turbo Systems-nek sikerült kicsalniuk belőle 1021 lóerőt a hátsó tengelyen, köszönhetően a Z51 Performance csomagnak, amit a cikk további részében kifejtek, hogy pontosan micsoda és mit is tud.
Első körben az LT2-es motorral kezdeném, amin egy pár turbófeltöltő csücsül. A nyomást 46 milliméteres wastegate-ek szabályozzák, a szelepek a Ferrea Racingtől érkeztek, a 8-sebességes váltó tengelykapcsolója pedig még csak prorotípus alkatrész. Említést érdemelnek továbbá a Mahle dugattyúi, a jéghűtéses intercooler és a methanol befecskendező rendszer, valamint a légszűrő és az egyedi kipufogórendszer is.
Egy szupersportautó a világ összes erejével rendelkezhet, de nem ér sokat vele, ha nincsenek alatta a megfelelő kerekek. Éppen ezért a C8 előre és hátulra is 19 colos tappancsokat kapott, méghozzá a Mickey Thompsontól, amelyek a híresztelések szerint teljesítményben felülmúlják a népszerű Michelin Pilot Sports versenyabroncsokat.
Az alábbi videóban a C8-as Corvette látható, amint éppen teljesítménymérésen van. Három különböző turbónyomást állítottak be és háromszor mérték meg az autó teljesítményét. Lényeg a lényeg, hogy az LT2-es V8-as blokk valami bődületes, 1,243 newtonméter csúcsnyomatékot képes leadni.
A Woodburn Dragship nevű versenypályán, Oregonban a pilótáknak egy egész napos tesztelés után sikerült belépniük a 9 másodperces „zónába”. Az adott szakaszon végül 9,95 másodperces csúcsidőt tudhatott magáénak a C8 232 km/h-s sebességgel. Nem semmi!
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!