2021-es debütálása előtt lencsevégre kapták az új BMW 2-es kupét
Ami a meghajtást illeti, az új generáció hű marad elődjéhez.
Óriási élmény lehet kémfotósként tevékenykedni, különösen az autóiparban. Ugyan ritkán fordul elő, de a főváros utcáin időnként én is felfigyelek egy-egy még nem bemutatott, kamuflázs prototípusra. Olyankor, ha még esetleg sikerül is ezeket megörökítenem a telefonommal, egy pillanatra én is lesifotósnak érezhetem magam!
Az újgenerációs 2-es sorozat kupé esetében jó hírként szolgál, hogy az 1-essel ellentétben hű marad a kifutó modellhez a soron következő, vagyis nem lesz elsőkerekes. A hivatalos bemutatót 2021-re datálják a bajorok, akik a modell fejlesztésekor arra összpontosítottak, hogy a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt nyújthassa használóinak.
Hogy miben mutatkozik meg mindez? A meghajtást jó helyen, azaz a hátsó tengelynél hagyták, a soros hathengeres motorból történő erőátvitel pedig kéziváltó segítségével történik.
Az új kupé érkezése egyet jelent azzal, hogy a 2-es sorozat továbbra is a legváltozatosabb modelleket fogja kínálni a márka palettájában. Emellett megvásárolható lesz a 2-es sorozat Gran Coupé, valamint a 2-es Active Tourerek „duója”, az ötüléses, illetve a hétüléses, amit Gran Tourernek kell szólítani. Félreértés ne essék, bár egy sorozatról van szó, szerencsére az új 2-es kupé a beltérben szinte semmilyen hasonlóságot nem fog felmutatni a nagyobbacska MPV-kkel. Nem sajnálták a matricát az autóról, de optikailag könnyen megállapítható, hogy elődjénél valamivel hosszabb lett az orrész, a karosszéria pedig szögletesebb.
Mialatt a 2-es Gran Coupé a BMW elsőkerék-meghajtásos UKL-platformjára épül, csakúgy, mint a MINI hatchback, a hátsókerekes új 2-es a módosított CLAR architektúrán alapszik. Utóbbira épült az új 3-as sorozat szedánja is és a nemrég bemutatott 4-es kupé.
A belépőszintű modell az ismert turbós 1,5 literes háromhengeres benzinmotort fogja használni, - csakúgy, mint a 2-es Gran Coupé, - míg a magasabb specifikájú változatok akár 2,0 literes benzin vagy dízelmotort is kaphatnak motorterükbe a 320i és 320d modellek jóvoltából.
Könnyen megeshet, hogy a BMW előrukkol egy M235i változattal is, amely a köztes és pénztárcabarát utat jelentheti majd a standard modell és az M2 között.
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!